Åka-tråden!

Någon som är sugen på en tur till Hjortkvarn eller liknande imorgon, tisdag? Avfärd sådär 10-11 hugget tänkte jag...

/R
 
Någon som är sugen på en tur till Hjortkvarn eller liknande imorgon, tisdag? Avfärd sådär 10-11 hugget tänkte jag...

/R

Det blev ju en go tur... Tackar för sällskapet tuggis :tummenupp

Hoppas du hittade hem ordentligt :D

/R
 
Haha - joo friskt gummi kan va livsavgörande i flera sammanhang... hann själv bli duktigt svartprickig innan garaget dök upp :)

Lite OT, frågor till Ricky eller den det berör: VFR, verkar vettigt -87 tom -89. För att undvika 16tums hjul o tunnare gaffel på tidigare årsmodeller, från -90 blev det ju både tyngre o "klenare" på en o samma gång. Eller.. nä? Vad säger expertisen :D

Tack för en skön tur :yoparty
 
Haha - joo friskt gummi kan va livsavgörande i flera sammanhang... hann själv bli duktigt svartprickig innan garaget dök upp :)

Lite OT, frågor till Ricky eller den det berör: VFR, verkar vettigt -87 tom -89. För att undvika 16tums hjul o tunnare gaffel på tidigare årsmodeller, från -90 blev det ju både tyngre o "klenare" på en o samma gång. Eller.. nä? Vad säger expertisen :D

Tack för en skön tur :yoparty

-86 har ju det förbenade 16tums-hjulet ja, vilket innebär att det enda du kan få tag på är bakelit att montera. F.ö. är det bara att välja en så ny hoj du kan hitta. I princip. :)
Fjädring och frambroms är väl det som brukar vara det som alltid är i ett stadie av förfall på dom. Men bromsproblemet sitter oftast i handtaget och går att renovera billigt, och fjädringen blir alltid dålig efter 20 år. Speciellt som den var kass redan som ny (med dagens mått mätt). Det som också händer på en så där gammal sak är att plasten spricker runt skruvar etc. Sånt behöver man kolla på.

Annars så är det mest ett problemfritt ägande av de där... :)
 
Åka imorrn? Mina 100 mil från Bergen igår räckte visst inte...:)
 
Hmm...har alla sålt cyklarna eller? Linköping e ju stort me massa bikers....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top