Åka till Valencia

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Också intresserad. Tips på boende också
Flyger ner, tar hyrbil ifrån Prag.
Det blev T2 Elit, kanske tråkigt med mitt på rakan men räknar med underhållning hela dagen där. Jag la min röst på T4.
Garanterad sittplats, jag är nog för gammal... Kan ev. använda biljetterna till att så någon annanstans fredag och lördag

Boende undersöks nu. Större hotell i Brno och och med städer i närheten är redan bokade. Ingen tur där.
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Flyger ner, tar hyrbil ifrån Prag.
Det blev T2 Elit, kanske tråkigt med mitt på rakan men räknar med underhållning hela dagen där. Jag la min röst på T4.
Garanterad sittplats, jag är nog för gammal... Kan ev. använda biljetterna till att så någon annanstans fredag och lördag

Boende undersöks nu. Större hotell i Brno och och med städer i närheten är redan bokade. Ingen tur där.

Hojta till om du hittar något hotell i närheten. Jag ska boka för mig och en till. Kanske kan dela kostnader eller är ni flera?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Vi har bokat biljetter, hela familjen åker ner men bara jag och sambon åker på racet medan tjejerna stannar i stan (lr på stranden om det är fint väder). Vi har två lediga sängar i vår lägenheten (lördag-tisdag) som vi kan dela med oss av till ett skötsamt par. Ev har vi bil för att åka till Cheste på söndag också.
PM:a

Läktare: Grön
Bor på:
Apartamentos el Pilar
Calle de Roger de Flor 42, Valenica
http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...39.300299,-0.431213&spn=1.540881,2.406006&z=9
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Var köpa biljetter till Brno och vilken läktare är att rekommendera?

Sitt på den naturliga läktaren (grässlänt) vid "C" (kostar inget extra).
Man ser kanonbra och tex Rossis fanclub satt där.

Stor TV-skärm till höger fanns det också.

I alla fall var det så 2005.
 

Bifogat

  • Brno.JPG
    Brno.JPG
    123.8 KB · Visningar: 89

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...
Bertil ska jag nog kunna skrämma fram. Chrille var är du? Du har väl inte klippt dig?


Hell no. Fetare, skäggigare och dessutom rejält gråhårig men inte fan klipper jag mig...

Smyger omkring här och försöker hålla lite koll på vad som händer, men insåg nu att när jag sitter och funderar på att åka till Bike Week så har jag inte en aning om vem fan som åker vad eller vilka gamla polare man kan hoppas hitta. Hoppas kunna åka någon sväng till BW och antagligen SO-finalen i år.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
För att få den här tråden att handla om Valencia igen, vilken del av banan är bäst? I och med att banan är platt så borde det ju inte spela fetstor roll var man sitter, tänker jag. Funkar de billiga biljetterna för €35 där man inte får någon sittplats?

Btw, om någon av er sporthojare som kommer ner vill möta upp en svensk i exil så är det bara att höra av sig!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
de billiga platserna är på en stor gräsbeklädd kulle bakanför/ovanför läktarna,
självklart har man sämre närkontakt med hojarna men man ser nog mer av banan där uppifrån. Vi sitter på gröna läktarn, det är ändå så dyrt att åka så det känns fel för mig att snåla på biljetterna, men har man tajt budget och är partysugen är nog den dammiga campingen kombinerat gräsläktarn nog så bra.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Jag har en flygstol bokad hos SAS till Valencia från Kastrup (via Madrid). Flyga ner torsdag middag och hem måndag morgon. Jag kommer inte att utnyttja den och om intresse finns så blir den din för 1000kr plus kostnaden för att överlåta den (detta får jag kolla upp närmre).

maila till joakim.palsson@gmail.com i så fall
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
de billiga platserna är på en stor gräsbeklädd kulle bakanför/ovanför läktarna,
självklart har man sämre närkontakt med hojarna men man ser nog mer av banan där uppifrån. Vi sitter på gröna läktarn, det är ändå så dyrt att åka så det känns fel för mig att snåla på biljetterna, men har man tajt budget och är partysugen är nog den dammiga campingen kombinerat gräsläktarn nog så bra.

Tack för svar! Kanske ska uppgradera till en läktarplats ändå, närkontakt känns ändå rätt viktigt. Visserligen är jag fattig student men resekostnaden för min del inskränker sig till lokaltåget från Valencias centralstation så lite utrymme i budgeten finns det ju.

Nån särskild anledning till just gröna läktaren? Bara att den ligger bra till, mitt i eller?

vr_inicio.gif
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nån särskild anledning till just gröna läktaren? Bara att den ligger bra till, mitt i eller?

vr_inicio.gif

Gammal vana ;)
Det är lagom pris på sitsarna och bra sikt över några tajta svängar och nära smatterbandsytorna :galen
nackdelen är att man är långt från mållinjen... men ska man se bra är det bättre på TV man är på plats för ljud, lukten och stämningen. :banana
 

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Ha det så roligt på racet!!! Jag väntar med spänning på en utförlig rapport när ni kommer tillbaka!!

Vi funderar på att åka när nästa år men det blir nog superbike istället då.

/Hanna
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hemma.... fy fan va kallt i Luleå -7,5.... åker gärna tillbaka till Spanien om en vecka ;)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
MotoGP-loppet var lite dött eftersom Rossi missade kvalet och Stoner/Pedrosa hade för stor lucka innan han nådde tredjeplatsen. 125 o 250 var mer action.

Man man åker inte på race för följa racet bättre, det gör man bäst i TV-soffan eller framför dator, det är folkfesten, motordånet och de katalanska smatterbandet som är grejen i Valencia.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Någon som har varit på Valencia?

Jag var där i februari (inte för att kolla på Moto GP men ändå).

Åkte med Ryan Air från Skavsta (skitbilligt). Landar på Valencias riktiga flygplats (inte 10 mil bort som Ryan Air brukar göra). Tog en rulltrappa ner från ankomsthallen till tunnelbanan därefter 30 minuter sedan framme vid hotellet.

Hur smidigt som helst!

Valencias gamla stan med matmarknaden är värt ett besök. Finns även en fin strand (T-bana "Pintu" eller ngt sådant).

Dock DYRT! En pizza av halvdålig kvalitet och storlek ca. 85:- på en uteservering.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top