Åka till Göteborg för omväxlingens skull - hur effektiviserar jag mig?

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Hojlös
Inledning
Vissa stadsbor säger att dom vill dra till landet för att vila ut. För mig är det precis tvärtom, jag känner att jag måste dra till stan för att komma ifrån lantislivet. Jag älskar lantislivet, tro inget annat. Men ibland måste man ha lite omväxling och Göteborg är närmaste "riktiga" staden från mig. Jag känner att jag måste dra från lantislivet två dagar för att få landet skall kunna inspirera mig på nytt när jag kommer hem. Nu har jag skjutit en överdos av landet helt enkelt. Så frågan är hur jag skall på två dagar kunna ladda batterierna så mycket som möjligt och så effektivt som möjligt.

Musiken
Lantismusiken jag lyssnar på skall bytas ut mot mer urbana stilar. Thåströms album Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal och Imperiet skall ersätta The Ark och annan musik som är skriven på landet. Jag vill lyssna på musik som är skriven i storstäder. Nu är visserligen Göteborg en liten stad för att vara en storstad, men men.

Ambition
Min ambition med att ta en weekend i Göteborg är att återupptäcka landet och få tillbaka glöden som jag har på landet och på något sätt återupptäcka lantislivet och återfå glädjen i att åka till skogen och ha med varm chocklad.

Diskussionsunderlag
1. Hur skall jag på två dagar känna på så som möjligt av stadslivet?
2. Var i Göteborg skall jag vara? Jag kommer bo hos brorsan som bor i centrala Göteborg så det är nära in till den absoluta stadkärnan...
3. Vad skall jag göra i Göteborg?

Kör bil i den där jefla staden under en dag, borde räcka för att längta tillbaka till landet! :mad: En felsväng så är destinationen halvvägs till Malmö innan man hittar tillbaka, några stopp på mackar för att fråga om vägen krävdes också då lånebilen inte utrustats med GPS och predate smartphones.

Kör bil i den där jefla staden under en dag, borde räcka för att längta tillbaka till landet! :mad: En felsväng så är destinationen halvvägs till Malmö innan man hittar tillbaka, några stopp på mackar för att fråga om vägen krävdes också då lånebilen inte utrustats med GPS och predate smartphones.

PGA alla jävla vägbyggen kan du ändå glömma gps, funkar inte.

* Köp ett dagskort i lokaltrafiken och åk spårvagn på måfå. Prova om du kan krypa mellan två stationer fortare än spårvagnen (brukar inte vara så svårt).
* Gå på Universeum.
* Gå på Liseberg.
* Gå upp och ner längs Avenyn.
* Häng i Nordstan och se tuff ut.
* Släng en cykel eller kundvagn eller en blåvittanhängare i någon kanal.
* Säg "E du go eller?" till någon som inte ser ut att vara från GBG.
* Ragga upp nån söt göteborgska på nån nattklubb.
* Åk ut med nån liten fiskebåt. Fiska. Tillaga och ät det du fångat.

Dra till park lane och festa lite =)
Annars shoppa i nordstan.
Fika på fint dyrt cafe
Sup på chalmers.
Streetrace

:tummenupp

Hyr segway på linnéplatsen. Ta två timmar och upptäck stan och slottskogen. Hälsa från sporthoj så får du rabatt :tummenupp

Upplev mångkulturen. Sök dig till valfri ändstation åt norr eller på hisingen så får du din dagliga dos :)

SH-bladet lär börja rekrytera snart... :rofl Så mycket material, så lite tid...

Jag gillar inte din attityd. Har du mindervärdskomplex, eller tror du på allvar att alla som inte bor i en tätort utanför Västerås är konstiga? Åk ut i världen och se dig om i stället för att sitta i samma tätort dag ut och dag in.

Jag vill dig allt väl, tro inget annat. Oavsett om du är medveten om din bristade medmänskliga respekt eller om du tror dig själv, så kommer livet fostra dig. Återigen, jag önskar dig allt gott och jag kommer behandla dig med respekt oavsett hur dryg du än är. Varför? Jo för att jag inte tror på att sätta "hårt mot hårt". Men jag är mycket tydlig med att din attityd inte går hem ute i livet :)

Jag bor mitt i mångkulturen så den upplever jag varje dag :) Uddevalla och Brastad är väldigt mångkulturella och jag älskar det :)

Na tror nog Godtown o Uddevalla är en fis i jmf mot Götets mångkulturella stadsdelar - men du är välkommen att besöka dom:såjaponken

Sedan undanber jag dig att försöka köra vuxensnack om kommentaren - åk ut o flanera lite i dessa områden o känn dig värdsvan o stencool - återkom sedan när du sitter o piper iväg bokstäverna med en sån där sugrörstangentbordshistoria när du sitter i permobilen efter 19 rån varav ett i ambulansen:pannkyss

Seså ponken

Jag gillar inte din attityd. Har du mindervärdskomplex, eller tror du på allvar att alla som inte bor i en tätort utanför Västerås är konstiga? Åk ut i världen och se dig om i stället för att sitta i samma tätort dag ut och dag in.

Jag vill dig allt väl, tro inget annat. Oavsett om du är medveten om din bristade medmänskliga respekt eller om du tror dig själv, så kommer livet fostra dig. Återigen, jag önskar dig allt gott och jag kommer behandla dig med respekt oavsett hur dryg du än är. Varför? Jo för att jag inte tror på att sätta "hårt mot hårt". Men jag är mycket tydlig med att din attityd inte går hem ute i livet :)

Det är inte den första tråden som är klart...underlig...här, det blir rätt skönt när säsongen är igång igen så trollen försvinner. :)

För övrigt är allt du skrivit hittills material för SH-bladet, det är inte mitt fel... :hihi

/Helt utan komplex

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back