Åka till bilprovningen ostrypt?

lånar tåden lite.
Jag ska registreringsbesiktiga hojen i morgon men nu är det ju snö på vägrna.
hur gör besiktningsgubben med provkörning då? Riske att han klotar är ju ca 110%!!

Om den är nerstrypt på pappret ska den inte vara det då också! Annars får du ju rega om den till orginal!

Och så gnälls det på försäkringen undrar varför :confused:

Last edited:
lånar tåden lite.
Jag ska registreringsbesiktiga hojen i morgon men nu är det ju snö på vägrna.
hur gör besiktningsgubben med provkörning då? Riske att han klotar är ju ca 110%!!

Dom gör en bedömning av väglaget, bedömmer dom att det är okörbart så får du inte en fullgjord besiktning och får kompletera senare eller göra om alltihopa igen.

Möjligt att försäkringsbolagen skiter i om hojen är stryp eller inte, men jag tror att lagens långa arm inte gör det vid någon eventuell olycka eller någon annan händelse i trafiken som resulterar att man blir rapporterad för olovlig körning. Och hur kul är det?

jaha, o vad tycker du e roligt då? :D

Om den är nerstrypt på pappret ska den inte vara det då också! Annars får du ju rega om den till orginal!

Och så gnälls det på försäkringen undrar varför :confused:

Jovisst bör den vara det men lite komiskt att min 125a var piggare än vad min strypta 350 var. Personligen tycker jag det är lika taskigt att strypa en hoj som dom där idioterna i kina som trycker in kattungar i flaskor som nå jäkla wannabe-flaskskepp.

Att ha kört 125a i 2 år för att sedan uppgradera till en tung hoj som går ännu långsammare är inte kul, svensk lag är sådan.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman