Åka skidor, var?

Bjrönrikes liftkort gäller väll i vemdalen också va?
Så om man vill så kan man ju åka till vemdalen över dagen för lite omväxlande backar :tummenupp

Skönt att man bor så pass nära att man kan åka upp över dagen :)

Gjorde det tidigare år iaf så det bör även vara samma nu.
Ja det är otroligt skönt/roligt att bara ha 2 - 2.5 timmars bil upp för att kunna åka dagsturer, blir nog iaf ett par tre turer i år :tummenupp

Om ni vill åka uppåt och hålla er inom SE så kan jag rekomendera Björnrike. Finns billiga 1:or med pentry i hotellet som ligger mitt i backen, ni behöver inte röra bilen på en vecka. Bar, restaurang och sportaffär finns i samma byggnad. Hyr ni sön-tors så blir det lite billigare iom att de flesta hyr tors-sön. Annars har Idre rätt sköna backar då dom har stora sittliftar vart du än väljer att åka, finns stugor vid/i backen även där.

Vemdalen rekomenderar jag inte då jag lyckades med konsten att flyga rakt ut för en kant och landa i skogen... :rolleyes:

Tycker det har vart mycket stängt i björnrike när vi vart där, men vi brukar åka upp efter nyår. Då när det inte har vart öppet ända upp är björnrike inte mycket att hurra över iallafall. Vi bodde där ett år, men åkte då över till vemdalen för att åka...

Själv har jag aldrig vart i ramundberget men har en bekant som gillar att åka skidor (duktig), han tyckte iaf att vemdalen var mkt bättre. Enda anledningen till att åka till ramundberget är om man vill åka offpist eftersom att de får såpass mycket snö.

Last edited:
Ah, då har jag med andra ord haft tur, alltid varit öppet till toppen när jag har varit där.
Det var med en viss ironi jag skrev att jag icke rekomenderar vemdalen, dock så har jag bara hyrt rum just i björnrike och inte i vemdalen, därav min rekommendation :)

Hur är Stöten? Något att hänga i granen?
Vi kommer hålla oss inom Sverige, har funderat på Norge med, men det blir för dyrt med att äta och dricka öl där :rolleyes:

Ah, då har jag med andra ord haft tur, alltid varit öppet till toppen när jag har varit där.
Det var med en viss ironi jag skrev att jag icke rekomenderar vemdalen, dock så har jag bara hyrt rum just i björnrike och inte i vemdalen, därav min rekommendation :)
Det har bara vart öppet till toppen en gång då jag vart i björnrike, men det var när jag var liten. Ser rätt schysst ut annars så det skulle vara kul att prova. Får se om det är öppet nästa gång jag är i de trakterna :).
Hur är Stöten? Något att hänga i granen?
Vi kommer hålla oss inom Sverige, har funderat på Norge med, men det blir för dyrt med att äta och dricka öl där :rolleyes:
Jag har aldrig vart i sälen, det har valts bort på grund av att det är så korta backar. Men jag känner en del andra som vart där och tyckt att det vart schysst och det ju ganska nära så det är många som åker det, ur ölsynpunkt borde det alltså vara ganska bra. Fast om jag vore du skulle jag åka en bit till där man kan få lite längre åk...

Själv så skulle jag vilja åka till Riksgränsen, men då är nog flyg eller nattåg att föredra även härifrån :)

Bjrönrikes liftkort gäller väll i vemdalen också va?
Så om man vill så kan man ju åka till vemdalen över dagen för lite omväxlande backar :tummenupp

Skönt att man bor så pass nära att man kan åka upp över dagen :)

Vemdalen är byn mellan Vemdalsskalet och Björnriket.

Liftkortet gäller i bådas liftsystem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...