Åka norr över

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag ska upp med hojen till Edsbyn och tänkte köra den inre vägen mellan uppsala och Sandviken sen vidare upp mot Bollnäs...har nån här koll på om de är lönt eller är vägarna bra?

// tack på förhand Kakan

Väg 272, sträckan Sandviken-Ockelbo-Lingbo-Holmsveden är rätt skoj. Längre norrut än så har jag dock inte varit på hoj ännu.

Tidigare i sommar var Kilafors-Hällbo-Annefors kanonfin, men sedan har jag hört nåt rykte om att iallafall Anneforsvägen skulle ha fått nytt slitskikt, klister+grus. Dock inget jag kan verifiera. Annefors-Alfta var det flera år sedan jag åkte, så skicket är okänt.

Snedda inte till Annefors över Åmot, den vägen är i skitdåligt skick.

Last edited:
:) tackar. Jag ska raka vägen från uppsala till Sandviken och där efter vidare mot Bollnäs och sen Edsbyn. Vill helst slippa e4an så tråkigt vill ju ha nån kurva iallafall :)

:) tackar. Jag ska raka vägen från uppsala till Sandviken och där efter vidare mot Bollnäs och sen Edsbyn. Vill helst slippa e4an så tråkigt vill ju ha nån kurva iallafall :)

Kör Sandviken - Ockelbo - Kilafors - Bollnäs - Edsbyn. Mkt fint vägval istället för E4. Kommer själv att åka den vägen på fredag, fast åt andra hållet :)

Kör Sandviken - Ockelbo - Kilafors - Bollnäs - Edsbyn. Mkt fint vägval istället för E4. Kommer själv att åka den vägen på fredag, fast åt andra hållet :)

Ja de är den vägen jag har sutte och kollat på :)
Bra då behöver jag bara sätta mej och köra upp då.

Menar du 272'an med inre vägarna? Fin väg, men kanske inte tokkrokig alla gånger.

Ja de är nog den jag menar, men de behöver inte vara krokig väg hela tiden. :) jag vill bara slippa sitta på e4an hela vägen upp :)

:) Resan upp till edsbyn gick bra och kallt som bara den var de, värsta sträckan var nog uppsala - sandviken. Blåste gjorde de hela vägen upp utan att av ta nå kändes de som. Men vägarna var fina och kul att köra på nå annat än e4an också.

:)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...