Åka med körförbud?

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Vad händer om man blir stoppad? Hade lite strul med servicen vilket gjorde att jag missade min besiktningstid, så nu har jag köförbud i nån vecka tills jag har besiktat:va

Antigen ser du till att inte bli stoppad eller så låter du hojen stå. Böter är inte roligt att betala.......och de pengarna kanman ha till roligare saker! :öl

När ett fordon har belagts med körförbud så får det köras närmaste väg till och från Bilprovningen samt verkstad. Det är väl troligen nr:1 av undanflykter när Polisen stoppar ett fordon med körförbud, alltså varit på verkstad, så det bästa är att du ställer hojen och ligger på för att få en besiktningstid, det händer ju att folk avbokar tider.

När ett fordon har belagts med körförbud så får det köras närmaste väg till och från Bilprovningen samt verkstad. Det är väl troligen nr:1 av undanflykter när Polisen stoppar ett fordon med körförbud, alltså varit på verkstad, så det bästa är att du ställer hojen och ligger på för att få en besiktningstid, det händer ju att folk avbokar tider.

Man får aldrig köra FRÅN verkstad, men TILL verkstad och TILL Bilprovningen.
(från bilprovnigen hoppas man få köra:D )
Provkörning i samband med reparation är oxå borttaget.

Last edited:
Du har naturligtvis rätt. Misstänkte att "provkörning i samband med reparation" var borta så därför skrev jag det inte. Så då kan man bara få bort fordonet från verkstaden genom att köra till Bilprovningen (eller släp/bärgare)?

Hur långt tollereras att man kör till besiktning tror ni? bor i göteborg men här finns ingen tid förrän agusti typ.. dock finns det i vänersborg i morgon som är tio mil bort. eller Åmål som har dropin. Måste man åka till närmsta bilprovning om man har körförbud??:confused:

Jag menar, har man kvitto på att man har en tid bokad och man är påväg åt det hållet borde det väl vara ok?

Nån som vet hur det ligger till?

Hur långt tollereras att man kör till besiktning tror ni? bor i göteborg men här finns ingen tid förrän agusti typ.. dock finns det i vänersborg i morgon som är tio mil bort. eller Åmål som har dropin. Måste man åka till närmsta bilprovning om man har körförbud??:confused:

Jag menar, har man kvitto på att man har en tid bokad och man är påväg åt det hållet borde det väl vara ok?

Nån som vet hur det ligger till?
Har du kvitto på att du har en tid bokad kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara några problem.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul