Incredible
Ny medlem
Vad händer om man blir stoppad? Hade lite strul med servicen vilket gjorde att jag missade min besiktningstid, så nu har jag köförbud i nån vecka tills jag har besiktat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok inte nått olovlig körnings tjafs eller nått sånt då.....böter vill jag minnas att det blir
När ett fordon har belagts med körförbud så får det köras närmaste väg till och från Bilprovningen samt verkstad. Det är väl troligen nr:1 av undanflykter när Polisen stoppar ett fordon med körförbud, alltså varit på verkstad, så det bästa är att du ställer hojen och ligger på för att få en besiktningstid, det händer ju att folk avbokar tider.
Har du kvitto på att du har en tid bokad kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara några problem.Hur långt tollereras att man kör till besiktning tror ni? bor i göteborg men här finns ingen tid förrän agusti typ.. dock finns det i vänersborg i morgon som är tio mil bort. eller Åmål som har dropin. Måste man åka till närmsta bilprovning om man har körförbud??
Jag menar, har man kvitto på att man har en tid bokad och man är påväg åt det hållet borde det väl vara ok?
Nån som vet hur det ligger till?
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |