Åka med cd-walkman

Munken

SPOOKIE
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
ZX9R Ninja
Är det nån som har erfarenhet av att åka med cd-walkman?
Hur är det isåfall med trafiken runtom? Tappar man säkerhetskänslan?
Skriv hur ni har upplevt det.

Kör med cd när jag åker längre sträckor. Har inte på musiken för högt för att även kunna höra andra saker. Enda problemet jag har är att hörsnäckorna ramlar ur när jag drar på mig hjälmen...

Anciol skrev:
Kör med cd när jag åker längre sträckor. Har inte på musiken för högt för att även kunna höra andra saker. Enda problemet jag har är att hörsnäckorna ramlar ur när jag drar på mig hjälmen...

Köp Sonys EX71 eller Koss The plug så sitter dom som berget...
Du hör visserligen inte så mycket annat än musiken men det gör man ändå inte med hörselpluggar.

Nalken skrev:
Köp Sonys EX71 eller Koss The plug så sitter dom som berget...
Du hör visserligen inte så mycket annat än musiken men det gör man ändå inte med hörselpluggar.

Just nu har ja nå junk från ett företag från tyskland (inga namn nämnda) och de har redan gått sönder. Vad kostar ett par såna då??

Amen va fan

Är det någon som har erfarenhet om hur det är att köra med hunden på tanken? Fungerar det eller tappar man säkerhetskänslan? Har hört att det finns en tysk bur som skall vara bra förutom att man inte får på hjälmen, på hunden alltså.

DucatiRacer skrev:
Är det någon som har erfarenhet om hur det är att köra med hunden på tanken? Fungerar det eller tappar man säkerhetskänslan? Har hört att det finns en tysk bur som skall vara bra förutom att man inte får på hjälmen, på hunden alltså.

Att köra mc eller bil med musik på verkar ju helt livsfarligt!
Däremot brukar jag åka me handsfree från telefonen.
När jag är ute och kör bnrukar jag alltid prata med min tjej i telefon för att det inte ska kännas så ensamt. Vi har ju 3 så vi ringer gratis till varandra. Perfekt! :tummenupp

Passa på o njut av motorljudet istället..
de e ju snart vinter o ingen hojjning på en hel evighet :tummenner

yonsson skrev:
Att köra mc eller bil med musik på verkar ju helt livsfarligt!
Däremot brukar jag åka me handsfree från telefonen.
När jag är ute och kör bnrukar jag alltid prata med min tjej i telefon för att det inte ska kännas så ensamt. Vi har ju 3 så vi ringer gratis till varandra. Perfekt! :tummenupp

Jamen det verkar ju inge livsfarligt :va

Munken skrev:
Jamen det verkar ju inge livsfarligt :va

Jag blir peppad av musik jag gillar, vilket skulle resultera i aggressivare körning.

Vet inte hur du blir när du lyssna på musik och framför en sporthoj på gatorna, jag skulle troligen inte leva länge ifall jag gjorde det.

Jag kör alá "Iron eagle" (80-tals flygfilm men det vet ju vi som är gamla och visa :3freak ). Utan musik kör jag som en riktig kratta. Man hör trafiken runt omkring om man inte krämar Rammstein på högsta volym. Det är ju inte så att "vanliga" hörselproppar är helt ultimata att ha under hjälmen så de glappar alldeles lagom mycket, för att både trafikbuller och härligt motorljud ska höras.

/FW

Jag har provat, men kör man på lite hör man ingenting av musiken alls, möjligtvis lite diskantskrän.. Men om nån skulle komma på nån bra lösning så skulle jag gärna köra med musik! Det är nog det jag saknar på lite längre turer!

Har faktiskt aldrig provat,känns inte som någon bra ide..

Ni som kör med musik hur hör ni nått,måste ju vara duktig volym på,risken att bli hörselskadad känns inte helt avlägsen..

In med öronpropparna istället och varva mera. :tummenupp

Förresten varför en cd walkman? skaffa en mp3 spelare.

DucatiRacer skrev:

ja läste om en kille som åkte med katten på tanken. det funka visst bra.

sluta klaga.

Tre ord: Koss The Plug.
Sitter som gjutet plus att man inte hör ett smack mer än musiken.
Kan dock vara riktigt svåra att på på plats i öronen men då kan man ju köpa Koss Eartip Pro "muffarna".

The Plug kostar mellan ca 200-250kr
Eartip Pro kostar ca 80kr

kaZmur skrev:
Tre ord: Koss The Plug.
Sitter som gjutet plus att man inte hör ett smack mer än musiken.
Kan dock vara riktigt svåra att på på plats i öronen men då kan man ju köpa Koss Eartip Pro "muffarna".

The Plug kostar mellan ca 200-250kr
Eartip Pro kostar ca 80kr
Skall fanimig köpa mig ett par!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...