Åka ifrån en P bot?

OverTheTop skrev:
700!!! brukar inte pboten vara 300 kr dvs om du inte hade parkerat tvärs över hela trotoaren

Tja, snygg och prydlig parkering utanför Feskarbröderna vid Nordstan. Stod en massa andra hojar där också, men alla hade inte fått böter. Kändes surt!

OverTheTop skrev:
Fick en pbot i förra veckan på min bil och nu börjar jag fundera lite om det hade gått att undervika (förrutom att komma för sent :huvet ).

Hade parkerat bilen på 10 min parkering och kom efter 13 min till bilen. Då stod det redan en pvakt och gick runt bilen. Jag kommenterade
- nu måste jag väl ändå hunnt före dig.
I samma veva börjar pvakten skriva på sitt block, sedan går han bort en bit medans jag lastade bilen med min väska och precis innan jag satte mig i bilen går han fram och sätter pboten på rutan!!
Vilket jäkla svin... vi kom nästan samtidigt till bilen.

Hur som helst så funderar jag på vad som hade hänt om jag hade stuckit innan han hade hunnit sätta på pboten på rutan...
Hade jag sluppit! har hört vissa rykten om att det kanske hade funkat.
Vad säger ni?

Peace

Har råkat ut för samma sak för några år sen. Sa inte ett ord utan satte mej i bilen och körde.. fick inte hem något efteråt.. Och om de nu skulle skicka något så är det ju boten eller hur.. Så vad hade du att förlora?

Kommunala p-vakter kan skicka boten men det innebär
ju merarbete vilket gör att dom struntar i det många
gånger!
Ett hett tips är ju att snacka med p-vakten istället för
att bara hoppa in i bilen o dra.
Ett trevligt sätt o en bra story kommer man jävligt mycket
längre med än att bete sig som ett pucko.
Det funkar precis som IRL,vill man ha nåt får man vara lite
trevlig.
Det funkar ju inte alltid men rätt ofta,testa,vad har du att förlora :tummenupp

.

Webspy skrev:
Nej - det är deras ord mot ditt.... o du förlorar - varje gång !

Jag hade ringt o skrattat åt dom.

Var du otrevlig mot lisan ?

Jag skrattade när jag åkte därifrån. Det var med budhojen så boten kom till chefen och han skrattade jag inte åt när han ville ha pengar. Hade det vart min egen hoj så hade jag kanske försökt något mer kreativt.

Edit: Han skrattade dock åt mig, chefen alltså och säkert lapplisan också. =)

Last edited:
Ett roligt trix kan ju va att koppla in en sån där taser till torkarna, ca 200000 volt ska va skitkul har jag hört. Eller kanske slakta ett trafo till såna stora neonbelysningar o plugga in :tummenupp

Man kan vinka till dem också. En strålande sommardag tog jag hojen till korvmojen på Sveavägen för att käka lunch. Jag parkerar precis utanför, framför fönstret, på trottoaren. När jag så avnjuter en grillad med mos och räksallad knackar det plötsligt på fönstret. Då ser jag en slappfisa som står och vinkar. Jag vinkar tillbaka. Vi vinkar en liten stund till varandra varpå jag tittar ut genom dörren, visar gucklet och frågar "får jag äta upp maten först?" Den lilla gumman tittade på mig som om hon ville göra både det ena och det andra med mig. Hon satte dock ingen lapp på hojen och det kom heller ingen p-bot med posten.

WilleZL skrev:
Man kan vinka till dem också. En strålande sommardag tog jag hojen till korvmojen på Sveavägen för att käka lunch. Jag parkerar precis utanför, framför fönstret, på trottoaren. När jag så avnjuter en grillad med mos och räksallad knackar det plötsligt på fönstret. Då ser jag en slappfisa som står och vinkar. Jag vinkar tillbaka. Vi vinkar en liten stund till varandra varpå jag tittar ut genom dörren, visar gucklet och frågar "får jag äta upp maten först?" Den lilla gumman tittade på mig som om hon ville göra både det ena och det andra med mig. Hon satte dock ingen lapp på hojen och det kom heller ingen p-bot med posten.

Förstår inte riktigt hur du menar, öppnade du dörren till hojen och frågade om du fick äta upp först? Låter ju skönt i alla fall.
De kan ju vara riktigt fel ute ibland. När man ska tanka diesel på statoilmacken på birgerjarlsgatan måste man stå på den breda trottoaren för att kunna tanka. Självklart så stod det en gång en ful lapplisa där och försökte sätta böter på bilen. Det vore ju absurt om man kunde få böter när man står och tankar.

dom skickar hem boten till dig.

gjorde så en gång, snubben stog och skrev framför bilen när jag tryckte plattan i botten (han fick slänga sig raklång upp på troroaren :hihi för att inte bli kylarprydnad), fick likförbannat boten i brevlådan nån vecka senare.

kanske skrev han bara ut den och kastade den eftersom dom skickar ut en påminnelse efter ett tag i vilket fall, han får väl sin provision hursomhelst?

tror inte du kommer undan med ett "han hann inte sätta den på vindrutan för jag drog så snabbt!" :tungan

"snubben stog och skrev framför bilen när jag tryckte plattan i botten"

Hehe

snikmange skrev:
Förstår inte riktigt hur du menar, öppnade du dörren till hojen och frågade om du fick äta upp först?

Dörren till korvmojen.

sven666 skrev:
dom skickar hem boten till dig.

gjorde så en gång, snubben stog och skrev framför bilen när jag tryckte plattan i botten (han fick slänga sig raklång upp på troroaren :hihi för att inte bli kylarprydnad), fick likförbannat boten i brevlådan nån vecka senare.

kanske skrev han bara ut den och kastade den eftersom dom skickar ut en påminnelse efter ett tag i vilket fall, han får väl sin provision hursomhelst?

tror inte du kommer undan med ett "han hann inte sätta den på vindrutan för jag drog så snabbt!" :tungan

För sista gången: Parkeringövervakare (lapplisor) har INGEN provision!!!
:7peta

OverTheTop skrev:
Fick en pbot i förra veckan på min bil och nu börjar jag fundera lite om det hade gått att undervika (förrutom att komma för sent :huvet ).

Hade parkerat bilen på 10 min parkering och kom efter 13 min till bilen. Då stod det redan en pvakt och gick runt bilen. Jag kommenterade
- nu måste jag väl ändå hunnt före dig.
I samma veva börjar pvakten skriva på sitt block, sedan går han bort en bit medans jag lastade bilen med min väska och precis innan jag satte mig i bilen går han fram och sätter pboten på rutan!!
Vilket jäkla svin... vi kom nästan samtidigt till bilen.

Hur som helst så funderar jag på vad som hade hänt om jag hade stuckit innan han hade hunnit sätta på pboten på rutan...
Hade jag sluppit! har hört vissa rykten om att det kanske hade funkat.
Vad säger ni?

Peace

Enkel matte:
10 min parkering + du kom 3 minuter för sent = P-bot

Det går aldrig att komma undan en P-bot, du måste alltid pröjsa den oavsett om det är rätt eller fel. Sedan, kanske, om du har Fru Fortuna på din sida kan du få tillbaka pengarna om du överklagar.

P-vakter är nog de absolut sämsta yrke som finns, fast Securitas vakt på t-bane stationen Västra Skogen e nog inte så hett det heller :arsele

Back