Åka hoj + plocka kantareller

Hojåka + svamp är den perfekta kombinationen.

1. Går att stanna var som helst, d.v.s de bilburna har inte varit där och plockat rent
2. Ett par bekväma touringstövlar är perfekta i skogen, vattentäta och stadiga
3. Delat skinnställ + handskar =perfekt när man skall ta sig fram i snårig terräng med vassa prylar som vill stickas ++att fästingar inte kommer åt dig.
4. Rygga med plastpåse är perfekt att plocka i.

En liten rolig historia:
Jag och mitt ex. var ute och plockade för några år sedan. Hon tyckte att myggen var besvärliga så hon tog på sig hjälmen och fällde ner visiret. Då kommer det en joggare på en stig, exet tycker att det är lite pinsamt så hon gömmer sig bakom ett träd, trädet var inte tjockt så hon syntes bra. Själv står jag en bit ifrån och riktigt känner tveksamheten från joggaren som nog undrar vad det är för otäck typ som står och trycker maskerad bakom ett träd. Förmodligen första gången i världshistorien 90 kilo man har blivit rädd för 48 kilo kvinna Själv höll jag på att garva läppen av mig. :D

Ett glas vin och en macka med kantareller, vad skall ni göra sen? tänk om ni inte får några svampar då? hahahahah. Vad gör man inte för att få trycka:D

En liten rolig historia:
Jag och mitt ex. var ute och plockade för några år sedan. Hon tyckte att myggen var besvärliga så hon tog på sig hjälmen och fällde ner visiret. Då kommer det en joggare på en stig, exet tycker att det är lite pinsamt så hon gömmer sig bakom ett träd, trädet var inte tjockt så hon syntes bra. Själv står jag en bit ifrån och riktigt känner tveksamheten från joggaren som nog undrar vad det är för otäck typ som står och trycker maskerad bakom ett träd. Förmodligen första gången i världshistorien 90 kilo man har blivit rädd för 48 kilo kvinna Själv höll jag på att garva läppen av mig. :D

Fan va kul... Oj va man skulle velat varit en fluga på trädet (väggen)
:D

Tog en fika på Rosen för nån helg sen..Snackade lite med några och när dom åkte slänge dom till mig en påse trattkantareller..Behövde inte ta en steg i skogen..Faan vad effektiv jag är..Och tack för svampen!!

Tog en fika på Rosen för nån helg sen..Snackade lite med några och när dom åkte slänge dom till mig en påse trattkantareller..Behövde inte ta en steg i skogen..Faan vad effektiv jag är..Och tack för svampen!!

Du satt å såg ut som en Murkla så vi tyckte du skulle få några polare.:D

Japp stövlarna funkar
Och kantarellerna ska stekas!!
Jag är en Djävul på att steka..haha

Med risk för OT, men det är såhär det ska se ut efter att man varit i skogen! Finns massvis med andra svampar att plocka, som är fan så mycket godare än kantareller!

Bifogat

• IMG_0205.jpg
    IMG_0205.jpg
    246.4 KB · Visningar: 60
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph