Åka "HOJ" På vintern......

Dom där är coola, polaren o jag fick en ide för något år sen om att bygga en egen :tummenupp
Tog en gammal cykel och ett par skidor från en gammal snowracer o började bygga o såhär blev det :tummenupp

bygget005m.jpg

bygget004m.jpg

bygget003m.jpg

Men det vissade sig att skidorna från snowracern inte funkade så bra så vi tog 2st slalomskidor o kapade av dom och testade istället o det blev mycket bättre. Har nog inte testat någon sjukare grej än denna :D

Oj va ballt!

Knäskrapa med en sådan:yoparty
Fast hade nog villat ha en sådan lite högre..

Ett tips är att bygga på en BMX, så får du en liten tuff sak man kan (försöka) sätta lite trick med.

På skidorna montrar man uppochnervända skateboard truckar, axlarna där skateboardhjulen ska sitta monterar man där hjulet på cykeln ska sitta.
Sätt gummistroppar som strävar efter att hålla skidorna plana eller med spetsen något uppåt, så landar den bättre.

Då får man en snöhoj som kurvar bra.

DBS sålde en färdig snö-bike under namnet Intruder för en massa år sedan som såg jäkligt ball ut.

GuW skrev:
2641038 Ett tips är att bygga på en BMX, så får du en liten tuff sak man kan (försöka) sätta lite trick med.

På skidorna montrar man uppochnervända skateboard truckar, axlarna där skateboardhjulen ska sitta monterar man där hjulet på cykeln ska sitta.
Sätt gummistroppar som strävar efter att hålla skidorna plana eller med spetsen något uppåt, så landar den bättre.

Då får man en snöhoj som kurvar bra.

DBS sålde en färdig snö-bike under namnet Intruder för en massa år sedan som såg jäkligt ball ut.

Fasen jag har en gammal cykelpro liggandes och några gammla brädor kompletta med... Ska bygga ihop en. Så man kan ut och leka av sig lite när snön kommer...:)

///Micke

MikkE skrev:
2640869 Tommy_86: Hur gick den i backen då :)
Inge film eller så?

Nej tyvärr ingen film eler något. Vi har inte testat den i någon riktig skidbacke än hehe bara andra backar o ett hopp :D Kanske kommer lite film nu i vinter om det kan komma snöö någongång också !!!

var köpa?

ser farligt roligt ut. Är det någon som vet om de går att köpa och isf var och för hur mycket, eller om det är hemmabygge som gäller..

David Lundin skrev:
2641702 ser farligt roligt ut. Är det någon som vet om de går att köpa och isf var och för hur mycket, eller om det är hemmabygge som gäller..
det roliga är ju att ha byggt det själv!

Kan medela att om man tar en vatten skids spets till framskida och en kaserad snowbord till bakskidan så funkar den ypeligt på vatten också :tummenupp (förutsatt att en båt drar den så men det fatta ni nog..)

Tommy_86 skrev:
2640858 Dom där är coola, polaren o jag fick en ide för något år sen om att bygga en egen :tummenupp
Tog en gammal cykel och ett par skidor från en gammal snowracer o började bygga o såhär blev det :tummenupp

Men det vissade sig att skidorna från snowracern inte funkade så bra så vi tog 2st slalomskidor o kapade av dom och testade istället o det blev mycket bättre. Har nog inte testat någon sjukare grej än denna :D

Coolt! Fan bara att jag kastade min gamla fulldämpade cyklepro :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...