Åka hoj på söndag 25/9

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det ser ut som om det ska vara fint väder i helgen så vad säger ni om att åka ut och leka sönder vägarna ordentligt på söndag
:squid

Det är ju inte sommarvärme nu för tiden men några timmar ska vi väll kunna klämma ut!
Om vi träffas kl 12.00 vid pumpen så borde luften/vägarna vara tillräckligt varma och torra.

Nu ser vi till att få en ordentlig uppslutning så hela Uppland hör oss när vi drar fram :)

M:et skrev:
Det ser ut som om det ska vara fint väder i helgen så vad säger ni om att åka ut och leka sönder vägarna ordentligt på söndag

Det är ju inte sommarvärme nu för tiden men några timmar ska vi väll kunna klämma ut!
Om vi träffas kl 12.00 vid pumpen så borde luften/vägarna vara tillräckligt varma och torra.

Nu ser vi till att få en ordentlig uppslutning så hela Uppland hör oss när vi drar fram :)

Låter som en kanonidé!
Fast förutsättningen för mig är att jag får :tummenupp ur och kränger på dom andra däcken... har bara slicks kvar fram :galen

Så om nån har bra tips på hur man stöttar upp min hoj med enkelsving så blir jag gla, ännu bättre om någon har ett passande depåstöd :hihi

Jezqio skrev:
Låter som en kanonidé!
Fast förutsättningen för mig är att jag får :tummenupp ur och kränger på dom andra däcken... har bara slicks kvar fram :galen

Så om nån har bra tips på hur man stöttar upp min hoj med enkelsving så blir jag gla, ännu bättre om någon har ett passande depåstöd :hihi

2 spontana ideér som dyker upp är:
1 Häng upp den i taket. Fäst förslagsvis spännbanden i bakramen.
2 låt den stå kvar på stödet och lyft högersidan med en domkraft

*snyft* vill oxå köra! Tror tyvärr inte att det går med tanke på att så fort axeln kommer i "fel" läge så vill jag skrika...

Kongo skrev:
*snyft* vill oxå köra! Tror tyvärr inte att det går med tanke på att så fort axeln kommer i "fel" läge så vill jag skrika...
Är du riktigt snäll kanske någon låter dig sitta bakpå. För det vill du väl? :hihi

En mycket trevlig ide´ att passa på när vädret inte har insett vad det är för datum än.
Ber en bön att prognosen håller i sej :banana

Affe_R1 skrev:
Komsi komsi Kongo.. så ska du få åka sig lite.... :D :D
vi kan ta din hoj om det känns bättre... :tummenupp
Får jag låna din isf? Den var rolig. :brynad

Jezqio skrev:
Låter som en kanonidé!

Slicks är ju trevligt så länge det inte regnar. ;)

Ang. att stötta upp hojen, jag har fixat en balk i taket i garaget som jag hänger upp hojen i med hjälp av spännband. Fungerar bra men det kan bli lite gungit när man skruvar så jag har funderat på att skaffa en MC-lyft också.

nidan skrev:
Slicks är ju trevligt så länge det inte regnar. ;)

Ang. att stötta upp hojen, jag har fixat en balk i taket i garaget som jag hänger upp hojen i med hjälp av spännband. Fungerar bra men det kan bli lite gungit när man skruvar så jag har funderat på att skaffa en MC-lyft också.

Hänga upp den i taket låter som en bra idé, men eftersom det är typ 7m i tak där jag tänkte hålla till med mekandet så blir det lite jobbigt :rolleyes:

Så det får nog bli till att stötta upp den med domkraft på någe vis.
Skall bli lite mindre bakis så åker jag till biltema och köper stooor hylsa till baksvingen :hihi

M:et skrev:

Jag hänger på, var hur kul som helst förra gången man hängde på så jag är vid pumpen vid 12.00. :tummenupp

Vi synes och höres..Sigge!!!!

Vartåt hade ni tänkt åka M:et?
Man kanske kan mötas upp, (om man vaknat), om ni ska åt det här hållet.
Eller om så inte är fallet får man välan knaggla sig till pumpen då :rolleyes: :)

Jag hakar på!
Får väl passa på att bränna det sista av mitt stackars bakdäck då också. :brinnerup

Faaaaaan då! Jag vill också åka ju :( Men som vanligt jobbar man varenda j-a helg :gnissla Slutar vid kl 17 och det är ju precis lagom för att det ska börja bli kallt ute.... Ha´t så kul!

Jaaaa!

Nu har jag bytt balanserat och monterat nya däcken!
Lite struligt var det, tog hjälp av en palllyft för att få upp hjulen i vädret :hihi

Vore kanonkul att haka på, är i Uppsala imorgon. Maria nämde att hon nog skulle haka på. Själv har man ju då ingen hoj förnärvarande och eftersom Maria inte vill skjutsa :tungan ...så ser det mörkt ut för min del.

Men Konga gamle vän....du kanske har en hoj att låna ut? :D

Nejdå,...tråkigt att din axel skärvar. Hoppas att det blir bättre snart.

/Olzki

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...