Åka hoj på adelsön?

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
Ska ju bli juste väder imorgon. Brukar normalt åka runt på södertörn men blev sugen på att dra till http://www.cafehovgarden.se/ o sitta o jobba. först åka varvet på adelsön utanför ekerö. Någon som gjort det? suger eller bra?

Vi hörs,

/N

Går en väg runt Adelsö. Rätt kul och krokig. Används som byväg och bussväg. Inte nåt vidare att få möte på...om du kör inspirerat. Annars helt ok, med ett par härliga flyg-gupp . Ta de lugnt första varvet.

Går en väg runt Adelsö. Rätt kul och krokig. Används som byväg och bussväg. Inte nåt vidare att få möte på...om du kör inspirerat. Annars helt ok, med ett par härliga flyg-gupp . Ta de lugnt första varvet.

Och kör medurs, dvs sväng vänster när du kommer av färjan och kört upp för backen, så slipper du möta bussen.
Den är rätt smal, och kurvorna kan vara lite knepiga att mötas i som sagt. Men det är ett fint varv.

Ja det va ju ett bra varv!

Jag tog först ekeröfärjan från slagsta. Sedan kunde man hålla ett riktigt bra tempo efter man passerat äppelmusteriet-rosenhill. Vägen på adelsön va precis som ni sa jäkligt smal. Drog vänstervarvet o va ensam hela varvet men vågade inte dra på inte bara på g av möte utan lyfte några ggr ur sadeln när jag körde över köldskador på vägen. de va markerade med gul färg så de kommer nog att fixas så småningom.

Allt va dött cafet o hela klabbet låg nere. men man kunde köpa en bulle + kaffe på lanthandeln för 20kr som öppnar klockan 10. Jag orkade inte vänta så jag drog tillbaka till ekerö o satte mig på äppelmusteriet där de spelar exprementiell jazz o alla ser ut som di-leva hehe.

Dehär gör jag om nästa år. men då åker jag nog när det är en varm sommardag o slänger ner ett par badbrallor. va ju en riktigt fin strand där vid fiket o lanthandeln ju.

/N

Ja det är en riktigt skön slinga på Adelsö, om du håller ca +100km/h och kör motsols ca 500m efter kyrkan så kommer ett gupp som du kommer flyga lite över 5m långt:yoparty man känner sig som värsta IOM racern;)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back