Åka hoj i sommar regn

Syss skrev:
Nej, faktiskt finns det en tjusning med det också... ;) Bara det inte tokvräker ner och man känner hur skiten börjar sippra in i stövlarna... :gnissla

om det börjar sippra ner skit i stövlarna åker du nog inte i regn.. :gnissla

Sommarregn ja... påminner om förrförra sommarn.

Ner från Norge och in i Sverige i trakterna av Fredrikstad efter västkusten på mindre vägar. Det är varmt, åskar och blixtrar och regnar så man har svårt att se framför sig mer än 50-100meter. Ligger vatten över hela vägbanan och inte bara i hjulspåren. Hoj + förare pissblöt utvändigt (kör med goretex). Regnet slutar, solen tittar fram. 15 min senare stannar jag för fylla på soppa och då är hoj och jag helt torra. :banana Så kul med hårtorkseffekten :hihi

Vill ha sommar nu! :4skrika *abstinens*

Chii skrev:
Perverst kanske men det är underbart att åka hoj i fuktigt väder. Alla lukter blir starkare och det känns fräsht på något sett. Dock ej kul med sämre grepp. Men det är charmigt på något sett om det är varmt, Eller är det bara jag som tycker det :confused:

Börjar längta till sommaren
Jag förstår EXAKT vad du menar! Håller med dig till 110% :tummenupp !
Jag tycker också de, fast har jag inte skitbra fäste så sjunker åka-hoj-behovet för mig under lägsta möjliga nivån..... :crash :)

Chii skrev:
Gibbles som fotat där denna bild är tagen finns bara gubbar i grönt det är ett militärflygfält som är nerlagt, lekplats för mc åkare

Regn är både possitivt och negativt.
Körde hem bågen från sthlm med regn i ryggen hela vägen. Varje gång jag stannade och tankade så började det regna. När jag kom hem och hade varit hemma i 20minuter så började det snöa..

Regn är blött och finns där oavsett vad man tycker om det... Ibland kan det rent av vara rätt OK. Men mycket hänger på mängden och temperaturen. :rolleyes:

Bifogat

• css_regn.JPG
    css_regn.JPG
    14.2 KB · Visningar: 90
Jåke skrev:
Regn är blött och finns där oavsett vad man tycker om det... Ibland kan det rent av vara rätt OK. Men mycket hänger på mängden och temperaturen. :rolleyes:

såg ut att ligga mycket på vägen där:3freak

af1 skrev:
ne fan det är ju faktiskt gött att åka i sommarregn . de e de!

inte när det regnar så mkt att man får vattenplaning om man försöker åka fortare än 60km... det var inte det minsta skoj, sen om det berodde på mitt halvslitna bakdäck eller att det regnade som fan... kanske lite både och. :confused:

nåja, jag hittade en busskur efter vägen, både jag å hojen fick platts i den :rolleyes: kom en gubbe med en kråmpråm efter en stund å gjorde mig sällskap, hans hoj fick stå ute i regnet. :D där satt vi i ca:45min å väntade på att regnet skulle avta... det va rätt segt. :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8