Åka hoj i sommar regn

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Perverst kanske men det är underbart att åka hoj i fuktigt väder. Alla lukter blir starkare och det känns fräsht på något sett. Dock ej kul med sämre grepp. Men det är charmigt på något sett om det är varmt, Eller är det bara jag som tycker det :confused:

Börjar längta till sommaren

Bifogat

• IMG_3684.jpg
    IMG_3684.jpg
    123 KB · Visningar: 784
Faktum att man är norrlännin=lite hårdare virke än er från söder är väl förklaringen :hihi

Nej, faktiskt finns det en tjusning med det också... ;) Bara det inte tokvräker ner och man känner hur skiten börjar sippra in i stövlarna... :gnissla

Till den här säsongen blir det ett par vattentäta stövlar också! ;) :banana

Har man ett fint allvädersställ så går det alldeles utmärkt. Men jag kan dock inte säga att det är bra mycket roligare att åka en solig dag.

Vilken fin bild du har tagit, man bara vill in skogen i bakgrunden å se vilka som djur bor där.

hajtand skrev:
Vilken fin bild du har tagit, man bara vill in skogen i bakgrunden å se vilka som djur bor där.

Gibbles som fotat där denna bild är tagen finns bara gubbar i grönt det är ett militärflygfält som är nerlagt, lekplats för mc åkare

Chii skrev:
Perverst kanske men det är underbart att åka hoj i fuktigt väder. Alla lukter blir starkare och det känns fräsht på något sett. Dock ej kul med sämre grepp. Men det är charmigt på något sett om det är varmt, Eller är det bara jag som tycker det :confused:

Börjar längta till sommaren
Håller me dig fullständigt, :tummenupp även om greppet inte elika bra så har
det sin charm.

Klart man kör hoj i regn! Det känns på något vis skönt att ta en 20 mila i regn, komma hem, eller sätta sig i solen när det spricker upp, rulla av stället och börja tina :)
Jag gillar prommenader i sommarregn också, tur att man är född norr om dalälven :hihi

visst att jag gärna åker i fuktigt väder, för den sakens skulle inte sagt att jag tycker om regn. hur gött som hellst att ta en tur på kvällen när luften är sådär fuktigt på sommaren, gärna lite dimma över åkrarna.

Sommarkvällar är härliga som är lite småfuktiga som ni säger, regn vet jag dock inte. Jobbigt att få på och av handskarna när man ska tanka :( . Men det har sin charm det också.

Nej nog är det kul att åka i regn nog! :) Jag gillade tävlingen i kalix så regnet öste ner med ordentligt tryck. Roligt å hoppa ut i vattenpölar och hamna med hjulen i vardera pöl... Ahh, längtar ni inte till sommaren? :tummenupp

visst ar det harligt med alla dofter som forstarks nar det har regnat... men jag foredrar att aka hoj i fint vader.

Ar just nu i USA och det ar varsta fina var vadret och hojarna glider omkring... abstinensen kan inte vara storre just nu...

Vill ha sommar!!!

Har det börjat regna när man varit ute och kört. Då har jag oftast kört så fort som möjligt till närmaste mack eller hemåt för att slippa regnet!

Har aldrig tänkt på tjusningen med sommarregn :tungan

De blir något nytt att uppleva till sommaren...

Detta var en riktig Norrlänningstråd.....tacka vet ja norrland. He e som eljest!

Last edited:
inget slår väl att åka ut o köra riktigt tidigt en morgon typ kl 5 6 på sommaren när solen börjar gå upp! vackert! högsta volym med lite metallica i lurarna o full gas o så grannarna vaknar o ser en fin soluppgång! :rock

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8