Åka helikopter?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!
Fassan fyller snart 50 år och då skulle jag vilja ge honom en helikoptertur. Gärna i närheten av malmö men om inte det går så får vi skeppa honom en bit:).

Ngn som har gjort ngt liknande? Vem ska man kontakta? Ös på med tips nu!:tummenupp

Nejnejnej. INTE Liveit. Jag har jobbat där och de har inte alla kopparna i skåpet, dessutom svindyra.

Tim: Kontakta närmsta flygfält och fråga efter nån helikopterpilot. Han/hon borde kunna hjälpa dig vidare till någon som flyger med passagerare. Du kommer betala halva priset mot om du köper från Liveit, dessutom har de inga helikopterturer i sydsverige i nuläget.

Jag vet inte om de här killarna har lagt ner.

[youtube-id]vrcv_AxuV70[/youtube-id]

Farsan känner en helikoptonist..

Han flyger turer runt omkring Växjö med en omkrets på 15 mil.. Ibland även andra städer..

Farbror hade han å flyga till en resturang på sin bröllopsdag!
Ska kolla upp åt dig vart han befinner sig just nu samt kontakt..

återkommer senare ikväll!

:helikoptern:

Det ska vara en rosa helikopter.... för då kan dom flyga genom stjärnorna hem till dig!
[YOUTUBE-ID]7x3CCKaOlfU[/YOUTUBE-ID]
:hihi

Ett stort förlåt till trådstartaren för att jag går lite offtopic. Men jag kunde bara inte motstå frestelsen.

Åka helikopter e skitkul............ i en minut sen e det zzzzzzzzzzzzzzzzz

Prova inte varmluftballong då. Först mekar man med skiten i en timme, det eldas och allt känns väldigt dramatiskt. Sen hoppar man i korgen och då är dramat över. En timme för att ta sig från Barkarby till Biskopsudden. Man hinner liksom se sig mätt på E4 under den tiden. Sen blir det lite dramatiskt när man ska landa, men på det hela taget är det ett fruktansvärt slöseri med tid och pengar. Det bullrar bara tidvis och fartkänslan är obefintlig.

Med en helikopter finns i alla fall risken att motorn stannar eller nåt annat coolt.

Med en helikopter finns i alla fall risken att motorn stannar eller nåt annat coolt.
Med varmluftsballong så kan ju gasen ta slut. Då kraschar man en kvart senare. Kanske mot vattentornet i Sätra. Jättespännande grejer...

Eller så kanske ballongflygaren lyckas rosta en svala med brännarna. Eller en mås.

Möjligheterna till att uppleva dramatik är oändliga inom den spännande världen av ballongflygning.

Med varmluftsballong så kan ju gasen ta slut. Då kraschar man en kvart senare. Kanske mot vattentornet i Sätra. Jättespännande grejer...

Eller så kanske ballongflygaren lyckas rosta en svala med brännarna. Eller en mås.

Möjligheterna till att uppleva dramatik är oändliga inom den spännande världen av ballongflygning.

Nä då äre roligare med ballongknutar. :fakta

Edit: Jag fnissade till och med när jag skrev det. :D

Kanske ett långskott men fråga vårt egna orkanväder.. (börjar på T...) du vet han med duke.. han kanske har kontakt med nån..

Ja en vet jag nog faktiskt som kan tänkas att han hyr ut sina tjänster ska rota lite i mina svarat böcker :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park