Åka fort..

E väl inte fel att köra så fort om du hittar av något ställe där det inte är fara för någon annan och det är relativt säkert att göra det! Det är säkert någon som kan skjussa dig om inte annat, behöver ju inte gå riktigt så fort för att man ska förstå vad det känns som. Tycker 230-250 duger för att hitta "känslan", och dit kan man komma ganska lätt med en nyare 600/1000cc.
 
Det känns inte märkvärdigare när mätaren stannar på 299 och det finns ca 800 varv kvar,jag menar det är inte så stor skillnad på 250 och 300. När jag sen har saktat in det är då det känns och man undrar vad man håller på med.
Det känns djävligt fort och farligt.
 
Det är inte speciellt spännande i dom farterna blåser mest! känns inte som att man ligger i 290-300 kanske för att det går så fort upp dit.. :)

... tycker det ger mer adrenalin och köra inspirerat på en krogikg väg(ne jag har inte provat att köra bana än men jag ska)

kör i hundra :yoparty
 
Jag kommer ihåg att hjärnan maniskt började mala om och om igen om vad som händer om kedjan går och kilar fast och sådana där saker. :D
Och att det kändes jävligt dramatiskt. Fattades bara pampig stråkorkester.
Var iofs bara uppe i 270 så jag vet inte om jag räknas riktigt
 
Tolf skrev:
Maxade min förra hoj, en hondahornet 600.

Inga kåpor, när jag började närma mig 200 så rycker det o sliter i mig . Ingen behaglig känsla direkt, men som nån skrev alla vill ju testa sin hoj nån gång, kan säga att det var ingen tjusning i att köra så snabbt, ne det är accelerationen man vill åt :yoparty


Tolf

Jag piskade upp min Hornet 600 till 240 på mätaren. Fyfan va det blåste då! :hihi

\Masonit
 
MrEd skrev:
Jag kommer ihåg att hjärnan maniskt började mala om och om igen om vad som händer om kedjan går och kilar fast och sådana där saker. :D
Och att det kändes jävligt dramatiskt. Fattades bara pampig stråkorkester.
Var iofs bara uppe i 270 så jag vet inte om jag räknas riktigt
Hmm...trodde ja var ensam om att ha kedjenojja mm i högfart...trots allt väger lyckan tyngst att ta en knixig böjj rätt...
 
hehe isf jag tappade kedjelåset när jag körde typ 270 (eller det vet jag inte förstås, men det hände under den tiden)
Kedjan delade sig inte som tur var.
Sen dess nitar jag kedjorna.
 
Last edited:
, 200 km/h på timmerväg med granskogen så nära att det satt kvar kvistar i handtagsskydden.

Vaffan, jag måste ha en sån åxå, trodde inte moppar grejade 70 Km/tim
 
Har jag Åxå,,, ha kedjenojja mm i högfart...Men jag lever :arsele hur länge vet jag inte dock!! :banana
 
crashtestdummy skrev:
Hararna som man skrämmer upp på vägen vid maxvarv kommer oehört fort närmare ditt framhjul, och sen smakar det järn i munnen efter man stannat och kollat om man tog haren eller inte.. aldrig mer 300 på allmän väg.
Man får vara nöjd om det bara smakar järn.
Nä,köra fort rakt fram klarar vilken idiot som helst,särskilt om man har en
maffig helkåpa.
Det är mäktigare att köra fort på en väg som svänger.
Innstämmer med föregåede talare.
ps! Det räcker med en igelkott.

"tejk itt isy......" :död
 
Devil 41 skrev:
Man får vara nöjd om det bara smakar järn.
Nä,köra fort rakt fram klarar vilken idiot som helst,särskilt om man har en
maffig helkåpa.
Det är mäktigare att köra fort på en väg som svänger.
Innstämmer med föregåede talare.
ps! Det räcker med en igelkott.

"tejk itt isy......" :död
Förtydligande.
föregående talare var crachtestdummy. :)
 
KawaZX12r skrev:
Vid 280 står inte universum lika stilla längre, sen är det bara att hänga i tills varvstoppet slår in.

Adrenalin...12,an är den stabilaste hoj jag haft, med 1 kugg mer fram, PC och hel Acrapowich...mätaren ut, provade 2 ggr.
Fritt fall är häftigare, men det är nog det enda som kan slå känslan.
Fallskärm har man bara för att kunna hoppa igen, precis som bra bromsar på hojen, då kan man åka fort igen.....

Gillar mest att köra "lagom" svenskt fort på krokvägar, det ger mer fartkänsla än att toppa moppen varje dag max.

Spelar ingen roll vad folk allmänt säger, aktiv hojkörning på krokväg slås endast av fantastisk sex med den man älskar, sen ut å köra igen... :tummenupp
 
bmwjohan skrev:
menar du ett sånt där dubbelbubbelglas? gör det så stor skillnad? jag har aldrig provat en hoj med ett sånt glas. då ska jag se till att skaffa ett sånt till min nästa hoj.

Ja det är ett sådant jag menar, varför vänta till nästa hoj?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top