Åka bakpå?

• Skyddsväst duger bara ryggskyddet är godkänt
  • Handskar kan du få låna av mig om strl 10/XL passar ifall du bara har crossvantar
  • Stövlar och hjälm antar jag att du har, om endast crosshjälm så glöm inte ett par bra googles samt plocka gärna av kepsen om möjligt = kan vara rätt irriterande för dig själv om du säger öka efter 50km/h
  • Benskydd låter bra om de är smidiga, blir en ganska "tight" vinkel

I övrigt är det upp till dig själv, tänk bara på att om vi skulle få en marksyning (inte hänt hittills men jag fick punka i lördags) så är risken stor att du får rejäla skrubb/brännsår om du snålar på klädseln. M90 byxor skyddar förmodligen lika bra som ett par badbrallor när det kommer till kritan :)

Jag har högt säkerhetstänk, i slutändan är det upp till dig men skydden ska vara på. Vilken eftermiddag/kväll hade du tänkt? Personligen är jag berikad med för mycket fritid, brukar kunna vara 1-5 hojar ytterliggare om det inte är någon gruppkörning härifrån men då är det inte alltid så lämpligt med skjuts dock = jag har fullt sjå att hänga på ändå :tummenupp

Jag har alla skydd som behövs, och jag tar crossbrallorna bara för säkerhetsskull, jag har även en "vanlig" hjälm, dvs inte crosshjälm. Så de e skyddsutrustningen :)

Ja asså för mig är det alltifrån imorron eftermiddag och frammåt :D (Sommarlovet börjar imorron :tummenupp ) Undantaget några timmar 1300-? för en moppeträff här på lidningö.

Jag är även jag förbannad med förmycket fritid. Säkerhetstänket är inte så dumt heller ^^

Säg en dag som passar och en tid :D

P.S, Såg att du lagade däcket vid "vår" mack ^^ Jag har landställe precis där :D

Kool, vi får höras av imorrn så vet man hur landet ligger. Ska kolla med övriga bihangen om de ska med eller hur det blir. Sitter ett nytt däck på (igen) så behöver du inte klura på det.

Nu natt.

Tackar hjärtligast för idag Brute Force :tummenupp

Det var otroligt kul att åka och jag hoppas vi kan göra det igen snart :D :yoparty

Tackar hjärtligast för idag Brute Force :tummenupp

Det var otroligt kul att åka och jag hoppas vi kan göra det igen snart :D :yoparty

Va f-n... det får inte bli någon gulligull-tråd det här, det var tufft, häftigt och t.o.m. hårresande, faktiskt!

Tillbaka till verkligheten, det blev väl alldeles lagom det där. Synd att avbrottet dök upp men jag kände mig, lite, tvungen att rycka ut till denne, tror kopplingen sprängts på bilskrället och hojen duger ju till mycket men att bärga går den nog bet på :tummenupp Jaja personen i fråga blev glad och du verkar ju nöjd så i sin helhet blev det en dubbelt trevlig kväll för mig själv :)

Det hände aldrig och någon annan körde.

Va f-n... det får inte bli någon gulligull-tråd det här, det var tufft, häftigt och t.o.m. hårresande, faktiskt!

Tillbaka till verkligheten, det blev väl alldeles lagom det där. Synd att avbrottet dök upp men jag kände mig, lite, tvungen att rycka ut till denne, tror kopplingen sprängts på bilskrället och hojen duger ju till mycket men att bärga går den nog bet på :tummenupp Jaja personen i fråga blev glad och du verkar ju nöjd så i sin helhet blev det en dubbelt trevlig kväll för mig själv :)

Det hände aldrig och någon annan körde.

Haha :D

Ja det kändes helt okej :tummenupp
Jo jag förstår väll det, hade det varigt jag så hade jag nog oxå gjort så :)

Du får höra av dig om du hittar fler tillfällen :yoparty

Vad hände aldrig? :O Vadå någon som körde? :va :tungan

Jahopp, då är de min tur att höra om de finns någon vänlig själ. :rolleyes:
Då de som jag åkt med har skaffat flickvänner och då är de inte helt okej att skjussa runt på en tjej....:huvet:huvet

Har fullutrustning och är vana att åka bakpå.

Då de som jag åkt med har skaffat flickvänner och då är de inte helt okej att skjussa runt på en tjej....:huvet:huvet

Varför är de så osäkra på sig själva/sin partner att det inte är ok? Synd är det iaf...

Hursomhelst är jag en vänlig själ, liksom många andra skulle jag tro. Dra ett PM bara! Jag har inget emot att ha co-pilot.

Jaså, det var DÄRFÖR Sporthojs servers crashade.. Överbelastning av PM-systemet. :mad:

Anbuden borde ju hagla in, med tanke på utdelningen hos tidigare piloter :D
Det är ju nästan man överväger att skruva tillbaka passagerarpinnarna och ta bort sadelkåpan.

Betydelsen av storlek är ju underordnad betydelsen av form och konsistens. Eller?

Åter till ämnet:
Kan rekommendera alla som ska köra med skjuts eller åka med att ta en KNIX-körning med SMC tillsammans. Körde i förrgår med skjuts och det gav en ny dimension åt oss båda. Har kört gokartbana sedan 2008 men aldrig tidigare med skjuts.

Hon fick tips av instruktörerna som var riktigt bra så att vi inte bara tog oss runt utan även hem efteråt. :) Varken jag eller hon är blåbär sedan tidigare att vara två på hojen, bör tilläggas.

Last edited:
Jaså, det var DÄRFÖR Sporthojs servers crashade.. Överbelastning av PM-systemet. :mad:

Jo tjena, 4 personer där ena gav mig namnet på hans polare istället.
8 mail exakt. Är ju piss i mississippi :tungan

Anbuden borde ju hagla in, med tanke på utdelningen hos tidigare piloter :D
Det är ju nästan man överväger att skruva tillbaka passagerarpinnarna och ta bort sadelkåpan.

Som de ser ut så har 3 personer sagt att de kan tänka sig ställa upp, men då jag jobbar vissa dagar morgon och andra kväll så blir de rätt mycket problem att ha någon som jobbar 7-16 tider bara.

Kan rekommendera alla som ska köra med skjuts eller åka med att ta en KNIX-körning med SMC tillsammans. Körde i förrgår med skjuts och det gav en ny dimension åt oss båda. Har kört gokartbana sedan 2008 men aldrig tidigare med skjuts.

Hon fick tips av instruktörerna som var riktigt bra så att vi inte bara tog oss runt utan även hem efteråt. :) Varken jag eller hon är blåbär sedan tidigare att vara två på hojen, bör tilläggas.

Har under 4 år tid varit nästan varje dag ute och åkt flera mil då man hade partner som hade sporthoj. Har faktiskt inte hört något gnäll från någon på länge, tar bara lite tid att man anpassar sig efter varandra ;)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti