Åk för f-n inte utan handskar...och andra skydd...

De e dags för grabben snart (15 i vår) .... tänkte han ska få börja med en 30 moppe med växlar för att sedan börja på med 125'a kortet (tror de e 15,5 år eller nått sånt man får börja) .... men det kommer inte va en moppe i 15 års paketet utan ett par MC jeans å en såndäringa kevlar hoodie

Det är en bra idé, men de flesta föräldrarna är vaken insatta eller beredda att betala för "riktiga" skyddskläder.
 
Att man hamnar under hojen ser jag som högst osannolikt. Har det hänt dig eller någon du känner?

Förtydligande: Är man ute och kör som Valentino Rossi så ska man självklart också vara lika skyddad som Valentino Rossi. Men när man håller sig inom hastighetsbegränsningen på våra svenska 70-vägar, och därunder, så behöver man inte se ut som en Stormtrooper från Galactic Empire, man gör sig bara till åtlöje då.
Du gör dig till åtlöje nu...


Sen kör jag hellre som Marquez btw, han harvar ju inte runt på 4-6 plats:hihi
 
Gjorde en mindre vurpa på väg till jobbet förra året (låg bara medvetslös i 9 timmar). Då hade jag alla hojkläder på mig förutom byxorna som var ett par arbetsbyxor. Bena klarade sig fint, värsta såret jag fick var av dragkedje-mojängen på mc-jackan som hade åkt in i halsen...

...Kör dock alltid med helställ förutom när jag ska till jobbet, då skippar jag byxorna. :crash
 
Självklart fick man som nybörjare öva på gräsmattan att falla rätt så att skador undveks. Att man hamnar under hojen ser jag som högst osannolikt. Har det hänt dig eller någon du känner?

Förtydligande: Är man ute och kör som Valentino Rossi så ska man självklart också vara lika skyddad som Valentino Rossi. Men när man håller sig inom hastighetsbegränsningen på våra svenska 70-vägar, och därunder, så behöver man inte se ut som en Stormtrooper från Galactic Empire, man gör sig bara till åtlöje då.
Ja, jag har hamnat under hojen, och det har flera jag känner. Oftast händer det dock i låga hastigheter, när det går fort så brukar man oftare glida/kastas bort från hojen. Går det lite fortare, så man kastas iväg i en highsider tex, så är det oftast saker på överkroppen som går sönder, glider man omkull i lägre hastigheter, eller tom tippar stillastående, så är det mer höften och neråt som drabbas, brutna fotleder osv, just för att man får hojen ovanpå. Du kan ju iofs vara ganska upprätt när den där bilen kommer rakt från sidan, det har jag aldrig testat, i någon hastighet, men jag kan tänka mig att det inte är någon trevlig upplevelse, men att bra skydd gör nytta även där.

Nu vet jag inte var du köper hjälmar och ställ, men jag har mig veterligen aldrig sett någon som er ut som en stormtroper i skinnställ, möjligen att vissa tygställ har lite såna influenser, men dom skyddar ju ändå sämre än skinn, så dom är inte ett alternativ för mig iaf. Sen tycker jag att både kryckor, stödkrage och permobil är klart osexigare än skinnställ och ryggskydd.

Fast det är klart, varför bry sig, olyckor händer ju bara andra, det har jag sett på internet... :rolleyes:
 
Yes.

Mina knogar testade asfaltens friktion och hårdhet när jag övningskörde konbana när det begav sig för några år sedan.

Vurpade i ...ptja... absolut max 25 km/h, och jag var inte vacker. Fördelen var att inte kunna duscha själv på några dagar :tungan

Handskar? De hade jag som koner...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top