Panos
Advrider
tjockisbulle skrev:Semlor skall vara gjorda så att mandelmassan är blandad i grädden, inte som en liten klump i brödet.
![]()
Har redan tryckt i mig 2st iår, och jag har bara börjat...
jag håller med dig

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tjockisbulle skrev:Semlor skall vara gjorda så att mandelmassan är blandad i grädden, inte som en liten klump i brödet.
![]()
Har redan tryckt i mig 2st iår, och jag har bara börjat...

En massa grädde och bröd...UrbanTiger skrev:Kan dricka mjölk och äta grädde. Men blir det för mycket så är det som att hälla raketbränsle i en trädgårdsgrill. Mycket fett är inte bra heller och inte i kombination med grädde tex. Mår dåligt i två dar när det inträffar![]()
Åhhh, va fin den e. Magen alltså.duckie skrev:..semlan trillade ner i magen idag!
UrbanTiger skrev:Helt intollerant är man väl inte men känslig. Snackade med min husläkare om detta för typ 5 år sedan och han mena på att det kunde vara att enzymerna inte räcker riktigt till. Undvek mjölk, glass och gräddgrejer i ett år innan jag började prova igen. Drack inte mjölk på tre år. Tar nästan bara mjölk med Oboj numera. Kanske två glas i veckan.
UrbanTiger skrev:De e bra, du börjar bli fet![]()

NoicE skrev:Om 2 veckor så ska jag vara SÅ rippad![]()
I kampen mot tjockisarna![]()

UrbanTiger skrev:Motardsemla![]()
Semlebulle
Vaniljkräm
Hallonsylt
Grädde
Florsocker
Lartes skrev:Den måste vara stark & innehålla kött för att det ska klassas som motard-nånting.
Typ:
Semlebulle
Vaniljkräm
Hallonsylt
200g rå köttfärs
halvflaska Tabasco
2st pirri pirri
Grädde
Florsocker
UrbanTiger skrev:Detta är ju ett fikabröd och inte en näringskälla. Fikabröd = sött.
Det recept jag gav orginal och inte Tex-Mex. Det är lätt att blanda ihop det, jag vet. Det finns andra rätter med liknande innehåll.
Motard-köttmacka
Thekaka
200g rå köttfärs
Halvflaska Tabasco
2st pirri pirri
Rå äggula i mitten
gaffel46 skrev:har precis ätit men blir ändå hungrig igen, du har inte lust att göra en sån till mig och komma hit och lämna den till mig?
UrbanTiger skrev:Byt tabascon mot söt chillisås och du har en Kinesisk variant.
Ta wasabi och den blir Japansk.
Curry => Indisk
Vodka => Rysk
Plain = Orginal
DÅ FÅR DU BÖRJA, jag är hungrig. Alt ert matsnack och inga pengar i fickanLartes skrev:Asså jag sysslar ju inte välgörenhet.
Du har fått receptet, tillagningen får du stå för själv

gaffel46 skrev:DÅ FÅR DU BÖRJA, jag är hungrig. Alt ert matsnack och inga pengar i fickan![]()

UrbanTiger skrev:Vill du ha kött så ta kött.
Har du recept på Motard-Banan-Split ?
Blir lite sugen på det men vet inte om det ska vara sirap eller tacosås eller båda![]()
UrbanTiger skrev:Okej, jag provar med cayennepeppar. Men eftersom det är en efterrätt så tror jag att jag hoppar över skinkan.
Problemet nu är att jag har 200gram skinka (strimlad) och 200gram rå köttfärs som jag måste göra nått av innan jag får mumsa på banan och semla.
UrbanTiger skrev:Tror du det räcker med 7 ägg till 4dL mjölk då, LR.
Tar cayennepeppar, paprika, 1 vitlök och lukten av en citron.
Något som saknas ?
Mille-R skrev:Åhhh, va fin den e. Magen alltså.
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |