Ågren

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Nu kommer alla tycka att jag är en idiot men men, jag satt nu och kollade försäkringen på falcon och trajja 600, trajjan 8200 hel/hel och falcon 16000 hel/hel.

fan asso det är mycket pengar, man blir ju lite tveksam hur man ska göra, det är klart att jag vill ha falcon men det blir dyrt.

vad säger ni är det värt 8000 mer???? :va

seriösa svar :tummenupp

Och du har testat att ringa andra försäkringsbolag antar jag? Då är det bara att "suck it up" o ta vad du får tag på. Alltså "Acceptera". Annars sänk dig till halv/halv eller nått.

ringt 4 bolag folksam va billigast, klart som fan jag vill ha aprillian den är ju skit fin men 16 000 fan, halv/hel 7400, i halv ingår inte sabotage och inte terrorist dåd :h

Last edited:
TERMINATOR skrev:
Nu kommer alla tycka att jag är en idiot men men, jag satt nu och kollade försäkringen på falcon och trajja 600, trajjan 8200 hel/hel och falcon 16000 hel/hel.

fan asso det är mycket pengar, man blir ju lite tveksam hur man ska göra, det är klart att jag vill ha falcon men det blir dyrt.

vad säger ni är det värt 8000 mer???? :va

seriösa svar :tummenupp

Äh, köp en firestorm.. partisk ja vet

Klart att du ska ha en Falco! 1000cc eller 600?
Säger bara en sak! 1000cc. Bra mycket skönare att köra, du behöver inte hålla på och tok växla. Har du ring /www.tennant.se/ ?
Ca 7000:- hel/hel.
/Fazer

Fazer skrev:
Säger bara en sak! 1000cc. Bra mycket skönare att köra, du behöver inte hålla på och tok växla. Har du ring /www.tennant.se/ ?
/Fazer
jag har ju nyligen fått kortet så det kommer bli mer än för mej, jocke som ha hojen nu pyntar 13 000 hos tennant, hojen går i sthlm nu

TERMINATOR skrev:
ringt 4 bolag folksam va billigast, klart som fan jag vill ha aprillian den är ju skit fin men 16 000 fan, halv/hel 7400, i halv ingår inte sabotage och inte terrorist dåd :h

Jag är lite besviken på mitt försäkringsbolag (Folksam), ifall jag använder motorcykeln i terrorism-syfte så får jag inte ut nånting på försäkringen :(

Jag sku nog säga att det inte är värt det, men jag vet inte vad det är för andrahandsvärde på respektive cyklar, faller trajjan 8000kr mer så äre ju inget att snacka om ;)

Fazer skrev:
/Fazer
Låter lite för bra med 7000 på Tennant, Jag betalar ca 13300 hel/hel i Malmö (Tennant)

Däremot har ju Trygg Hansa ändrat sitt klassningssystem, och någon har där fått låga premier.
Har du kollat in forumet på La Famiglia Aprilia Svezia , där finns en försäkringstråd!

Kubik rules! Dessutom kan Italienarna det där med väghållning, bromsar och så. Bara slirkopplingen är guld värd när man bromsar sig förbi R1:or, gixxers mm :D

Tokas skrev:
Låter lite för bra med 7000 på Tennant, Jag betalar ca 13300 hel/hel i Malmö (Tennant) :D

Så är det för mig :mattias , men som alltid när det har med försäkringar att göra RING RUNT!

Last edited:
får väl ringa lte till och flera ggr, men det jävliga är att dom sparar offerten i 30 dagar så dom ser att jag nyligen pratat med dom, jag fårväl halvförsäkra den

jag är 27 och har en fireblade 93:a och betalar 3200/halförsäkrad, helår (folksam)... vet inte om åldern har någon betydelse men hojen var billigare att försäkra än bilen :tummenupp bor då iofs i umeå!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra