Äventyrstråden

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
Tänkte kolla om det finns lite intresse här på SH om lite udda (extrem) sporter om man nu ska kalla det så,?
Det måste väl finnas fler än mig som gillar dykning, bergklättring multisport osv.
Tänkte att vi kunde ha en tråd där man kunde få lite nya ider och vissa schyssta kort på grejar man tyckte var att rekomendera :tummenupp

Bjork skrev:
Tänkte kolla om det finns lite intresse här på SH om lite udda (extrem) sporter om man nu ska kalla det så,?
Det måste väl finnas fler än mig som gillar dykning, bergklättring multisport osv.
Tänkte att vi kunde ha en tråd där man kunde få lite nya ider och vissa schyssta kort på grejar man tyckte var att rekomendera :tummenupp

Jag personligen älskar att sitta på bryggor. Här är en överexponerad bild på hur det kan se ut. Det är inte jag på bilden, fast jag ser exakt likadan ut :hihi

Bifogat

• tjohej.JPG
    tjohej.JPG
    17.3 KB · Visningar: 58
Var mkt nära på att ta fallskärmslicens, dock köpte jag en bil ist som jag aldrig använde...
Men jag har fortfarande de tankarna kvar i skallen, en av min drömmar.

F.ö. så tycker jag om att cykla och klättra.

Extrem sport?

Tja, ibland surfar jag med vänster hand istället.

Annars är det sporthoj, fridykning och off-pist snowboarding som gäller när man kan. Va inne på fallskärm ett tag men nu orkar jag inte ta tag i'et. Acca med sporthoj är samma sak fast längstmed marken istället för mot marken. :)

Men för att vara allvarlig. Jag är intresserad och fascinerad av sånt, men aldrig fått arslet ur vagnen. Jag har cyklat ganska djupt in i skogsmarker på grusstigar och sett fina klyftor och naturen när den är som bäst, längre än så sträcker det sig inte :tungan

På "Att göra"-listan står dock bungee jump högt upp. Ska försöka genomföra det i sommar. Om jag kommer ihåg det :kocko

Last edited:
FreddaGädda skrev:
På "Att göra"-listan står dock bungee jump högt upp. Ska försöka genomföra det i sommar. Om jag kommer ihåg det :kocko

Ja, det får man definitivt göra innan man hamnar sex fot under jorden. Jag skulle gärna bungyhoppat i en djup dal eller ngt, helst i Nya Zeeland eller nåt...

Jag tycker allt sånt äventyrligt är ballt utom fallskärm, det vågar jag inte.
Hoppade bungyjump 3 ggr i rad för ett tag sen.
1a gången jag hoppade någonsin glömmer jag aldrig. Var på sommarland utanför skara. Efter att ha åkt upp högt och se kompisarna bli mycket små blev man lite obekväm.
Instruktören sade att man skulle kolla mot horisonten så såg man skara domkyrka. :kocko
Iaf efter att jag hoppade ut och fallit 2-3m så kännde jag pulsen blandat med adrenalin Bang-bang ut i vä arm, hö arm, vä ben, hö ben.
Wohoooooooo! Har aldrig skrattat så mycket.
Pröva bungy!. Sitter och ler och myser när jag skriver detta. Går inte att ha roligare för 400kr. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg