Äventyrstouring @ fjällen på en CBR! [mycket bilder]

Kul läsning, extra välbehövligt när man tittar ut och ser all snö. Jag har också insett att man inte måste ha sällskap med sig på hojresor, enorm frihetskänsla i att bara köra där man vill, stanna där man vill osv.

Tråden är väl ändå ett lysande bevis på att man INTE behöver en äventyrshoj? Vill man så går det fint ändå. Finns ju folk som kört jorden runt på stelbenschoppers.

Men det blir betydligt trevligare med en riktig off-road, högre hastighet på grusvägarna om inte annat..:D

Tack för en trevlig berättelse och för fina bilder, planerar själv en liknande resa upp till Nordkapp via grusvägar i sommar.
Nu blev jag ännu mer sugen...

Last edited:
Skönt reportage!

Tack för att du delar med dig! Ett skönt reportage som var kul att läsa och kul att titta på. Härligt att du körde så liten moppe så långt. Det är liksom en jysst "Wow-faktor" i den grejen :-)

Trevligt reportage och fina bilder :tummenupp Jag gissar att det kommer en uppföljare från Himalaya eller liknande om några år genom att du är företagsam och vågar mer än många andra :)

Mäktigt och skönt reportage från resan :tummenupp Man blir ju extremt sugen på att köra högre upp än Härjedalen/Lofsdalen nu. Naturen och omgivningarna är ju helt fantastiska. Man får ett lugn i kroppen, kändes som om man var där själv :) Tackar!

Inspirerande och magisk berättelse! :tummenupp
Skulle bara in och kika lite snabbt här på SH innan jag skulle iväg på träningen nu, men blev fast här. Helt fantastiskt att läsa om ditt äventyr tillsammans med hojen. Tappar nästan andan av hur vackert det är och hur inspirerande din reseberättelse är.

Ska till Alaska under sommaren och det hade varit coolt om man kunde hyra en hoj och göra ett sådant äventyr där. Däremot så saknar jag nog det modet som du har, att göra en sådan resa själv ute i vildmarken.

Helt underbar läsning och tack för inspirationen :)

Arrgh. Nu är jag helt sentimental att få hämta ut min fabriksnya hoj som kommer i Januari, och längtar till jag skall ner till FIM rallyt 6-8 Juli. Varför kan inte vi gå i ide som björnarna, dom är ju helt rätt på det.

Underbart reportage och fina bilder!
Hela grejen påminde mig om min lilla resa till Narvik, på en RD 350 :-)
Visst går det att uppleva mycket med minimal budget, och utan värsta touringäventyrshojen.
Och att resa själv är inte alls fel.

Vi får väl dra iväg ett helt gäng till sommaren!
Jag kan inte vara borta mer än en vecka, så det blir marathonkörning på upp/nedvägen.
Kan ju bli riktigt kul.

Så, ni sporthojare, nu får ni köpa hasplåtar til era skrevraketer!

Ganska sugen! :)

Problemet är bara just soppabiten, sörplar väl 0.7-0.9l/milen och 18litrus.

Annars är grusväg skoj med gixxer med :D

Riktigt inspirerande och underhållande. Härligt!

Ska själv ut på en ensamresa så fort vi får lite barmark här. :tummenupp

Verkligen härliga bilder!
Strong att åka själv sådär långt med också.

Gud så sugen man blev på att åka hoj nu och det började även klia i flugfiskefingrarna nu efter dina fina bilder på alla vattendrag :)

Tack för att du delade med dig.

Nu är vi tillbaka efter att ha kört i princip samma sträckning. Lite mer grus bara.
Flera gånger gick tankarna till dig och den 125:a. Fifan vad du måste ha plågat den på de där vägarna :)

Tack för all feedback alla! :)

Nu är vi tillbaka efter att ha kört i princip samma sträckning. Lite mer grus bara.
Flera gånger gick tankarna till dig och den 125:a. Fifan vad du måste ha plågat den på de där vägarna :)
Heh, antar att det hördes varken host eller stön från din hoj i backarna. :) Släng upp lite bilder & info sen, är nyfiken på hur det ser ut i dessa trakter 2 månader tidigare på säsongen mot när jag åkte.

funderat ett par år göra precis detta...

då jag oxo länge velat se norra delen och lite vildmark :yoparty

grymt reportage :Bugar

xtra kul att du åkte på din 125:a och trotsade fåfängelagen lite så-.-.-:D

Strålande resereportage! Kul. Mer sån´t. Bra gjort. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti