Äventyrstouring @ fjällen på en CBR! [mycket bilder]

Hittar inga ord! Rikligt med fantastiska bilder!! :tummenupp Mycket najs!!! :) Nu har man lust att åka till Norrland tack vare dina bilder och allt! Har alltid velat åka till Norrland, men nu blev suget ännu mer! :D

Btw, respekt för 125an!! :yoparty Höll hojen hela vägen och hem utan krångel?

Trevligt reportage! :tummenupp

Väntade mig nästan att Veijo skulle hänga på med sin hottade 125 Innova med acra-pipa när du passerade Luleå. Han har ju rutin på det här med att åka väldigt långt på väldigt små fordon. :)

Fantastiskt fina foton och en trevlig berättelse!

De två senaste somrarna har jag kört till södra Europa, men nu blev jag sugen på en tur norrut...

Bara att instämma!

Underbart vacker resa och riktigt härligt beskriven! :tummenupp

HOLY CRAP!!!:Bugar:Bugar
Visste inte att Sverige hade så fina landskap att erbjuda. Respekt att du åkte själv också, men skulle nog garantera att det var roligare med fler stycken. 2011 eller 2012 så hakar jag gärna på med dig!:yoparty

:tummenupp på en cbr 125:Bugar

undrar om någon toppar dig med en 35hp 2-takt:D räcker säkert med två jeep-dunkar mellan mackarna.

Skithärliga bilder och kul resa!

Som sagt, man behöver inte åka ner till sydligaste Europa eller USA för att hitta underbara och storslagna landskap. :)

fan vad nice ....
ska fan försöka komma iväg nästa sommar.

stort tack för ditt reportage och bilder....

Fantastiskt reportage! Jag blev sjukt inspirerad att göra en sådan resa, att bara få knäppa upp vardagskostymen, lämna all ytlig ångest och bara äta mil, och möta sig själv i en snårig norrlandsskog.

Jag skulle dock också gärna vilja se nån typ av karta över färdvägen!

/perris

Härlig resa med underbara bilder.

Det är detta alla tyskar och övriga Europeer är ute efter när dom dånar förbi södra Sverige :tummenupp i sina husbilar och stora hojjar.

Tycker att vi som bor här uppe i allt det vackra inte riktigt fattat det själv, men Sverige är FANTASTISKT .. iaf Norra delarna :krama

Å ni som saknar sommaren.. först ska vi ha vår med snöskoterkörning i vår underbara fjällvärld !!
nr7DSC_0118web.jpg

grymt impad och ja, man har ju inte fattat hur vackert det är uppe i norrland! Vart är detta? http://www.vladde.nl/norrland/img/dag5-8.jpg Och den där vägen som gick genom ett rejält ödsligt landskap, vart var detta? blir iaf extremt sugen på att åka uppåt nu själv, vore kul att veta den exakta rutten du körde, du kanske kan rita upp på en karta som jag gjorde i min reseblogg? länkar även denna tråd i min reseblogg, väl värt för andra att se och läsa! :tummenupp!

Det verkar vara Stekenjokkvägen, se länk.
Om våren inte har varit för varm eller regnig så kan man se snö efter vägen så sent som i juli.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vildmarksvägen

Jag måste instämma med dom andra och säga att det var tufft att åka ensam och på en 125:a. :Bugar

Kanonbra reportage med fina bilder och lagom mycket och bra text!

MEN, du behöver än offroad/äventyrshoj! Inse! Galet att harva ut i skogen med en CBR125! :Bugar

Riktigt impad blev man nu , Respekt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...