Äventyrsbadet i Mjölby?

Twosaint skrev:
Mjölby är väl bara en ring med hus runt en kyrka bygd av en man med storhetsvansinne ?
Ja, det är nått sånt.

I mjölby är det gratis att parkera, finns inte en enda parkeringsautomat där. (Och ja, det finns säkert parkeringar! :))

Jag har hört att det skulle vara najs dock

stoffer skrev:
Ja, det är nått sånt.

I mjölby är det gratis att parkera, finns inte en enda parkeringsautomat där. (Och ja, det finns säkert parkeringar! :))

Jag har hört att det skulle vara najs dock

Jag har faktiskt varit i mjölby en gång, och det enda jag la på minnet var en fräsch brud i en mossgrön S2:a som jag försökte hänga på.
Och att kyrkan var fruktansvärt stor, fast den kanske kändes så stor för att den låg mitt bland affärerna på samma marknivå.

Mer värdelösa fakta med Mjölby som tema:

*En kompis blev lokförare där (lokförarskolan och en stadig järnvägsknut finns där)
*Min kusin bodde där och pendlade till Linköping

Det där är vad jag vet om Mjölby, fyll på? :va

* Mitt ex bor lite utanför Mjölby, jag känner till och med lite folk därifrån...
* Mjölby är tydligen en stad. (vem kunde trott detta?)
* Om man lämnar pengar och inloggningsdosa till internetbank i väskan på utebadet (tror den nya anläggningen ligger där intill nu) så försvinner dom.
* Om man kör ute sent på natten för att hämta någon på stationen, kan man räkna med att bli stoppad av polisen utanför en skrot och bli tvungen att göra ett alkotest.
*...
sagt på verbalcombat på lincon :
- Ey, jag bor i en låda!
- Du, jag bor i Mjölby!
- Oj, ledsen mannen..

(rätta mig om dialogen är fel)

Jag är uppväxt i Mantorp men gick gymnasiet i Mjölby. Finns väl inte mycket att säga mer än att det är ett skitställe. När jag åker till Boxholm för att köra cross, kör vi runt istället för igenom, bara för att "slippa se skiten".

MVH Martin

glenoyne skrev:
Jag är uppväxt i Mantorp men gick gymnasiet i Mjölby. Finns väl inte mycket att säga mer än att det är ett skitställe. När jag åker till Boxholm för att köra cross, kör vi runt istället för igenom, bara för att "slippa se skiten".

MVH Martin

:skrattaåt

Jag förstår varför...
Fast jag får lite klåda av hela den delen av Östergötland. Men mest av Ödeshög...fan vilket folk det finns!! :skrämd

Flamma77 skrev:
:skrattaåt

Jag förstår varför...
Fast jag får lite klåda av hela den delen av Östergötland. Men mest av Ödeshög...fan vilket folk det finns!! :skrämd

Fyfan vilken bakgård. Där bor bara idioter(och mina kompisar). Är du från Ödeshög??

MVH Martin

glenoyne skrev:
Fyfan vilken bakgård. Där bor bara idioter(och mina kompisar). Är du från Ödeshög??

MVH Martin

Nej. Men min kille har bott där i 6-7 år och alla hans kompisar är infödingar. Jag gillar inte dem och de inte mig... :lol (jag har hör något om snobbig jävla Stockholmsf***a, och jag är inte ens från huvudstaden. :rofl )
Jag har tvångsförflyttat killen till Uppsala! Fast med villkor från hans sida att vi flyttade till Östergötland när jag pluggat klart... Mmmm OK, sa jag men FAN INTE till Ödeshög!! :näsblod
Jag har nog aldrig träffat dina kompisar där... bara idioterna. :hihi

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...