imaster
Bah
Jag träffade en tjej på tåget för några månader sen som hade en båt som hetter Marionette. Hursomhelst, deras grej (hon o hennes kille) var att åka jorden runt i segelbåt. De hade rest två varv so far och hon var hemma en vända för att hälsa på familjen. De plockade upp folk i olika hamnar som jobbade för sitt uppehälle på båten. Senast hade de varit i Darwin, Australien och hon hade flugit hem därifrån. Killen hade plockat upp ett par stycken och seglat till Sydafrika där hon skulle ansluta igen.
De jobbade ett par dagar här, ett par dagar där för att ha råd med mat, vatten och reparationer på båten och visum fixar de genom hamnarna de anländer i.
Det ska finnas nån typ av hemsida där såna här båtar säger var de anländer och hur mycket folk de behöver men tyvärr minns jag inte vad den heter längre. Värt att googla hursomhelst.
Japp och heter Working Holiday.
De jobbade ett par dagar här, ett par dagar där för att ha råd med mat, vatten och reparationer på båten och visum fixar de genom hamnarna de anländer i.
Det ska finnas nån typ av hemsida där såna här båtar säger var de anländer och hur mycket folk de behöver men tyvärr minns jag inte vad den heter längre. Värt att googla hursomhelst.
W&T-visum ar val pa 12 manader?![]()
Japp och heter Working Holiday.
Last edited: