Även Robban Gull skall till utagningarna till Redbull MotoGP Rookies Program

I skandinavernas Grupp var Robban och Sturla snabbast Rebien var 3 sekunder efter.

// Rikard

Patrese skrev:
2418402 I skandinavernas Grupp var Robban och Sturla snabbast Rebien var 3 sekunder efter.

// Rikard
Coolt! Trodde Rebien skulle vara med där uppe men han har väl inte kört så mycket Metrakit? Det var Metrakit idag eller är jag ute på bärtur.
Hoppas verkligen det går bra för Robban!

Nyteknik skrev:
2418320 Ska man inte ha gjort nationell succé för att ha en chans att bli uttagen till en GP-satsning?
Dani Pedrosa är en av de som sökte till föregångaren och han har ju lyckats helt OK trots avsaknad av nationell succé.

Gustav O skrev:
2418420 Coolt! Trodde Rebien skulle vara med där uppe men han har väl inte kört så mycket Metrakit? Det var Metrakit idag eller är jag ute på bärtur.
Hoppas verkligen det går bra för Robban!

Ja idag kör dom på Metrakits PRE GP 125 hoj, jag tror varken Sturla eller Thomas har kört den, jag vet att Robban inte har gjort det.

// Rikard

Patrese skrev:
2418443 Ja idag kör dom på Metrakits PRE GP 125 hoj, jag tror varken Sturla eller Thomas har kört den, jag vet att Robban inte har gjort det.

// Rikard
OK. Kul att Robban visar framfötterna! Hur står sig hans tid i förhållande till de andra gruppernas?

Nyteknik skrev:
2418467 Gjorde Pedrosa ett tveksamt avtryck i en spansk 125-serie?
Han körde aldrig någon spansk 125 serie innan han upptäcktes av Alberto Puig. Han körde pocketbikes och var lokal mästare i Katalonien om jag inte missminner mig.

Gustav O skrev:
2418490 Han körde aldrig någon spansk 125 serie innan han upptäcktes av Alberto Puig. Han körde pocketbikes och var lokal mästare i Katalonien om jag inte missminner mig.
Som Biaggi då. Körde inte heller någon nationell Racer-serie. Men båda torde ha varit rätt iögonfallande i sin framfart.

Nyteknik skrev:
2418500 Som Biaggi då. Körde inte heller någon nationell Racer-serie. Men båda torde ha varit rätt iögonfallande i sin framfart.
körde han inte 125 standard.....lr har jag fel??????

obruT skrev:
2418957 körde han inte 125 standard.....lr har jag fel??????

Jo, han körde väl tom 2 år i den nationella Italienska 125 std innan han gick till 125 EM.

Robban är vidare till imorgon där det hela avgörs. Robban blev direkt ut tagen från första körningen medans Tomas och Sturla var tvugna att kör en extra gång på eftermiddagen. Så alla tre är vidare till imorgon. :D :yoparty

Jag tror att det är 40 förare som kör om 20 platser imorgon.

// Rikard Gull Racing

Kul att det går bra för Robban ,och hoppas det går hela vägen ........Men jag som inte hängt med , vad gäller uttagningen för, vad blir det i slutändan? ,kontrakt i nåt stall med sponsor?köra nån serie/tävling för Red Bull?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT