Även Pers(s)on ger patten!

Aja, att han kör "i vansinnigshastigheter" upp emot 140 km/h må väl vara hänt, men att SÄPO tydligen verkar ha problem att hänga med även här gör mig lite nervös. Var rekryterar SÄPO sina chaufförer ifrån? IOGT?

t-rex skrev:
Aja, att han kör "i vansinnigshastigheter" upp emot 140 km/h må väl vara hänt, men att SÄPO tydligen verkar ha problem att hänga med även här gör mig lite nervös. Var rekryterar SÄPO sina chaufförer ifrån? IOGT?

Ja, samt PRO.

Hoho, dragit SÄPO :rofl Nä, jag väntar nog ett tag och läser kommande artiklar innan jag bildar nån uppfattning om det här.

Vem bryr sig???

Våra "ledare" är inte bättre än någon annan av alla de snart 9 miljoner som bor i sverige, så varför haka upp sig på att han(Göran) åkte fort på sin fritid?

fireblade skrev:
Vem bryr sig???

Våra "ledare" är inte bättre än någon annan av alla de snart 9 miljoner som bor i sverige, så varför haka upp sig på att han(Göran) åkte fort på sin fritid?

Den feta grisen ska ju föregå med gott exempel. Om han kör för fort så tycker väl "medel Svennen" att det kan kvitta och kör på han också.
:fatta! Politiker

Måste de skriva "vansinnighetsfärd" och liknande så fort någon kändis kört lite för fort...
Skräptidningarna urholkar sin egen trovärdighet hela tiden, inte mycket kvar nu :rolleyes:
Plus att hur står trovärdighet har källan. "Han körde om mig i minst 140" Lite halvsvårt att bedömma det... Jag hatar verkligen dessa hobbypoliser :mad:

fireblade skrev:
Vem bryr sig???

Nä, bättre är dom inte. Snarare bra mycket sämre. Dåligt omdöme i trafiken är en sak. Persson har just visat sig ha dåligt omdöme även i övrigt.

t-rex skrev:

Det där var orättvist av dig dom kanske körde Isuzu Campo -90 med 60 hp dieseln eller Opel Rekord -76 diesel. :7peta

Säpo körde ju en opel kadett diesel från -79 (en beige för att smälta in i mängden) Det har jag hört från den säkra källans kusins brors sysslings rumskompis så det så!!!!

:yoparty

nickname skrev:
Säpo körde ju en opel kadett diesel från -79 (en beige för att smälta in i mängden) Det har jag hört från den säkra källans kusins brors sysslings rumskompis så det så!!!!

:yoparty
Äh, SÄPOS bilar är förklädda och kan med en knapptryckning omvandlas till diablosar :tungan

Höll han 140 skulle han klarat sig undan med böter. Mer än 30 km/h för fort på 110 väg så rykter kortet.. Göran e kanske inte så dum som han beter sig eller ser ut :va

Tidningarna har en uppgift: locka så många läsare som möjligt! Jag kan tänkta mig att han gjort som alla andra... - lagt sig på 139 med farthållare. MEN nu var det inte vem som hellst som gjorde detta! Kan Kungen få massa rubriker ska Persson oxå ha det! Personligen tycker jag att Persson suger rejält! Det är fan rätt åt den jävlen att någon såg honom! Värre as får man leta efter!

Det blev ett mycket värre liv när kungen gasade... Det verkar lättare att klara sig undan om man tillhör sosse-eliten.

Typiskt socialkommunistiskt, han bryter ju mot lagen, det gjorde på sätt och vis inte kungen eftersom lagen inte angick honom...

/F

Felix skrev:
GP bryter ju mot lagen. Det gjorde på sätt och vis inte kungen eftersom lagen inte angår honom.
Ellerhur.
Knugen körde ju också "lagom" för fort. Men vem fan gör inte de? :confused:
Hur som helst så är han ändå mer lättförlåtlig. Han fläbbar ju av sig de mesta av gasgladheten på bana :)

Och den där hobbypolisen som körde i fatt bilen, som fläskade om honom, för att kolla vem de var som körde och upptäckte att de var Carl-G, vad hände med honom?
Fick han några böter eller? VA!? :5sure

Kungen i vansinnes färd i 160km/h
Göran i vansinnes färd i 140km/h
Vad är nästa?
Ringholm i vansinnes färd i 120km/h

Detta är bara löjligt!!
hastighetsgränserna sattes när bilarna var långsammare och mindre säkra... på tiden att höjja dem!! :mattias

kajlyl skrev:
...
hastighetsgränserna sattes när bilarna var långsammare och mindre säkra... på tiden att höjja dem!! :mattias

Jovisst vettu!

Jag kommer ihåg när 90 km/h var hela 27 meter per sekund och det visar sig ju gång på gång att det bara är 19meter i en bil byggd -95 eller senare. Och rörelsenergin! Då den inte beror till störstadel på hastigheten och alla moderna bilar väger så lite nu för tiden bli ju våldet mot annan part så mycket mindre. Se på Amazon - hela 1050 blytunga kilo. Vad är det mot en slimmad V70??......

Kajlyl - ditt resonemang är inte speciellt genomtänkt. Det är som gubbarna hemma som vägrar ha bälte för att man kan drunkna om man kör igenom isen.... En god tanke om det inte vore för att resonemanget tillämpas även juni .

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back