Även jag hamnar nog i träsket...

MC Doktorn skrev:
2372239 Paradoxen är att när man var ung var man galen nog att inte bedöma riskerna men hade inte råd, när man blir gammal blir man fegare men har resurserna.
Ja det är tur att man inte hade råd med RR för 20 år sedan, men man kan köra RR bara för att det är kul oxo.

GSXR1100R skrev:
2372254 Ja det är tur att man inte hade råd med RR för 20 år sedan, men man kan köra RR bara för att det är kul oxo.

Jag har funderat på det här med rr, ska ju själv börja snart. Är det kul även efter att man har slutat bli snabbare? Jag menar, som glad amatör kanske man inte satsar så hårt att man börjar krascha en gång per träning för att förbättra någon tiondel. Kan tänka mig att de som har ett genuint allmän intresse för motorcyklar och racing alltid tycker det är lika kul, medans de som mest tycker det är ballt med hk och adrenalin tröttnar när de inte blir bättre eller inte kan konkurrera.

Vad säger ni som kört några år? Hur vanligt är det att folk kör en säsong eller två och sedan lägger det på hyllan?

nazurro skrev:
2372270 Jag har funderat på det här med rr, ska ju själv börja snart. Är det kul även efter att man har slutat bli snabbare? Jag menar, som glad amatör kanske man inte satsar så hårt att man börjar krascha en gång per träning för att förbättra någon tiondel. Kan tänka mig att de som har ett genuint allmän intresse för motorcyklar och racing alltid tycker det är lika kul, medans de som mest tycker det är ballt med hk och adrenalin tröttnar när de inte blir bättre eller inte kan konkurrera.

Vad säger ni som kört några år? Hur vanligt är det att folk kör en säsong eller två och sedan lägger det på hyllan?

Man blir snabbare per automatik om man kör mycket. Men när man börjar närma sig gränsen så kommer man att krascha, så är det bara. Det är rätt vanligt att man tröttnar på skåpbil/släpåkandet efter ett tag och lägger ner hela skiten. Går det bra är det det roligaste som finns, går det dåligt och man kraschar mycket suger det kopiöst och kostar hur mycket som helst. Det dödar ditt inre barn jättefort.

Edit: Men om man bor nära en bana är det mindre risk att tröttna pga transporterna.

nazurro skrev:
2372270 Jag har funderat på det här med rr, ska ju själv börja snart. Är det kul även efter att man har slutat bli snabbare? Jag menar, som glad amatör kanske man inte satsar så hårt att man börjar krascha en gång per träning för att förbättra någon tiondel. Kan tänka mig att de som har ett genuint allmän intresse för motorcyklar och racing alltid tycker det är lika kul, medans de som mest tycker det är ballt med hk och adrenalin tröttnar när de inte blir bättre eller inte kan konkurrera.

Detta är mitt femte år på bana, faktum är att jag blir mindre långsam för varje år, satte PB på Knudan förra lördagen trots att jag bara kört en TR på Knudan i år.

Många tappar suget pga dom siktar för högt, tävla mot dina egna tider eller någon polare i samma klass och ha kul istälet.

GSXR1100R skrev:
2372352Många tappar suget pga dom siktar för högt, tävla mot dina egna tider eller någon polare i samma klass och ha kul istälet.

Mmm kan tänka mig det. Själv är jag snart 30 och polarn är snart 40 och vi ska båda ta licensen nu i aug å sedan djävlar ska jag köra åttor runt gubben!!!

Mattias skrev:
2372316 Man blir snabbare per automatik om man kör mycket. Men när man börjar närma sig gränsen så kommer man att krascha, så är det bara. Det är rätt vanligt att man tröttnar på skåpbil/släpåkandet efter ett tag och lägger ner hela skiten. Går det bra är det det roligaste som finns, går det dåligt och man kraschar mycket suger det kopiöst och kostar hur mycket som helst. Det dödar ditt inre barn jättefort.

Edit: Men om man bor nära en bana är det mindre risk att tröttna pga transporterna.
jo det är kanske en av de få fördelarna med att bo i Örebro.
4.5 mil till gelleråsen, knudan, linköping falkenberg ligger nära, 1.5 timme bara.:tummenupp
Så om någon bara kunde få fingrarna ur arslet och köpa min ninja så jag kan köpa en räserhoj snart.
:tummenupp

newstead skrev:
2366770 Nu har jag bestämt mig. Det är dags att börja köra hoj på allvar, dvs utan mötande trafik på slingrande asfalt med bollhav att leka i ibland. Mao så har jag tänkt börja köra RR.
Men... jag tror det kommer bli värt det!
Vi ses i depån nästa säsong.

Välkommen till träsket! Det är skitkul med RR! Såvida grejerna funkar, annars kan humöret smulas sönder en aning.

Mattias skrev:
2372316 Det är rätt vanligt att man tröttnar på skåpbil/släpåkandet efter ett tag och lägger ner hela skiten.
Under vissa förutsättningar kan transporterna också göras till kvalitetstid. Har man en hårt inrutad grå vardag med få lediga stunder till stillhet, ensamhet och reflektion är de tysta timmarna i bilen som ett besök i kyrkan, ett pass i gymmet eller en promenad i skogen. Om man har tur och får sällskap blir det istället intreaktiv reflektion, lite som snutarna i "Spanarna på Hill Street", ni vet de där poliserna som ofta satt och filisoferade över enkla vardagliga ting och händelser.

Nursey skrev:
2372909 Jag skalar, kokar, mosar, Hasselbackar..you just name it ;)
(om det var något jag lärde mig på Irland så var det FOKKING SPUDS MAN :paddy)
Gött mos :taskighumor ;)

Bikerbitch skrev:
2372954 Välkommen till träsket! Det är skitkul med RR! Såvida grejerna funkar, annars kan humöret smulas sönder en aning.
Tell me about it! Min första bula i en tank kom till just för att hojen inte funkade... skydden på handskarna är tydligen hårda :gnissla

Tack för välkomnandet förresten!

Last edited:
nazurro skrev:
2370326 För sent? För att anmäla sig till licenskurs på Sviesta? Är du säker på det? Lita inte på hemsidan, kolla med micke istället.

Nu har man fått klartecken av Micke att det gick bra å vara med pojkarna på Licenskursen.:tummenupp

WOW
:banana :2cool
Fan va gött det känns.....

Får man damma av R6an och tanka upp henne......
Hoppas det är torrt så det går att toura runt med slicksen...

Rotorp skrev:
2387742 Nu har man fått klartecken av Micke att det gick bra å vara med pojkarna på Licenskursen.:tummenupp

Kul! Vi syns där.

Rotorp skrev:
Får man damma av R6an och tanka upp henne......
Hoppas det är torrt så det går att toura runt med slicksen...

Japp har också bara slicks....undrar vad de gör om det regnar?

Ett steg närmare träsket avklarat. Införskaffade en hoj för ett par veckor sen. Det blev en R6 -02 med lite lagom prep. Den har gått i rookie 600 där #30 Pelle Brandt körde den så nu kan ni avslöja alla fel och brister på den :tungan

Tyvärr känns det alltför långt kvar tills det är dags att rasta den på banorna...

newstead skrev:
2554223 Ett steg närmare träsket avklarat. Införskaffade en hoj för ett par veckor sen. Det blev en R6 -02 med lite lagom prep. Den har gått i rookie 600 där #30 Pelle Brandt körde den så nu kan ni avslöja alla fel och brister på den :tungan

Tyvärr känns det alltför långt kvar tills det är dags att rasta den på banorna...
björn e kommer trycka av dig dIreKCT!! när han ser den. Bara så du vet. :)

newstead skrev:
2554223 Ett steg närmare träsket avklarat. Införskaffade en hoj för ett par veckor sen. Det blev en R6 -02 med lite lagom prep. Den har gått i rookie 600 där #30 Pelle Brandt körde den så nu kan ni avslöja alla fel och brister på den :tungan

Snacka om lurad.

:tungan Nä skoja bara den är säkert kanon. Den har ju tillochmed vid ett kanske två tillfällen åkt ifrån mig...

Last edited:
Gustav O skrev:
2555343 björn e kommer trycka av dig dIreKCT!! när han ser den. Bara så du vet. :)
:skrämd

Kanske bäst att lacka om den... kamouflagefärgad... :gnissla

Jonte VSB R-T skrev:
2556521 ...
:tungan Nä skoja bara den är säkert kanon. Den har ju tillochmed vid ett kanske två tillfällen åkt ifrån mig...
Det slipper du förmodligen nästa år :tungan

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...