Även farbror blå

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
gör nybörjarmisstag. (En liten menlös berättelse av mig)
På väg till jobbet, via Tegeluddsvägen, så ser jag 2 st mc-poliser i en 3-vägskorsning, men dom ser tydligen inte mig. Dom skall ut vänster på samma väg / riktning som jag kommer ifrån (huvudled), och jag skall in vänster där dom kommer ifrån. Polis nr1 kör glatt och piggt ut i vägen där jag kommer, men hinner slinka förbi utan att jag måste tokbrommsa. Polis nr 2 däremot, han är lika blind som Stevie Wonder, och hakar glatt och piggt på sin kamrat, men se där kommer ju jag som tvingas att tokbrommsa. Kontentan av det hela blir att han stannar mitt ute i vägen och blockar min infart (hade kunnat väja runt honom, men man måste ta sina chanser att retas lite). Stannar nobelt, skakar på huvudet och gör en gentlemannagest med handen att han kan få köra förbi. Det "roliga" med detta var att först såg han ut som han tänkte skälla ut mig, sedan så verkade han komma på att det faktiskt var han som hade gjort fel, så han tackade snällt och for vidare.
Ps, så kul har jag på jobbet just nu, så jag orkar skriva sådan saker, Ds

Han kanske tänkte tävla med sin polispolare om att komma först till polishuset, det var därför han inte såg dig :gnissla

Men men, poliser är även människor dom med och gör fel ibland.

burner skrev:
Men men, poliser är även människor dom med och gör fel ibland.

Är du helt säker på dessa påståenden? När hörde du en polis senast säga att han / hon hade fel?
Att dom är människor, det håller jag med om (även om det diskuteras friskt i samhället även på den punkten ibland).

//Gnällfarbror!

Last edited:
loser skrev:
gör nybörjarmisstag. (En liten menlös berättelse av mig)
På väg till jobbet, via Tegeluddsvägen, så ser jag 2 st mc-poliser i en 3-vägskorsning, men dom ser tydligen inte mig. Dom skall ut vänster på samma väg / riktning som jag kommer ifrån (huvudled), och jag skall in vänster där dom kommer ifrån. Polis nr1 kör glatt och piggt ut i vägen där jag kommer, men hinner slinka förbi utan att jag måste tokbrommsa. Polis nr 2 däremot, han är lika blind som Stevie Wonder, och hakar glatt och piggt på sin kamrat, men se där kommer ju jag som tvingas att tokbrommsa. Kontentan av det hela blir att han stannar mitt ute i vägen och blockar min infart (hade kunnat väja runt honom, men man måste ta sina chanser att retas lite). Stannar nobelt, skakar på huvudet och gör en gentlemannagest med handen att han kan få köra förbi. Det "roliga" med detta var att först såg han ut som han tänkte skälla ut mig, sedan så verkade han komma på att det faktiskt var han som hade gjort fel, så han tackade snällt och for vidare.
Ps, så kul har jag på jobbet just nu, så jag orkar skriva sådan saker, Ds
niiiice.....undrar vad han tänkte polisen....ooops shit , nu klanta jag mig lite.....pinsamt:)

loser skrev:
För att jag är en liten fegis på en för stor hoj?
Eller så var det min goda gärning för polismakten detta år?
Nu blir jag osäker, igen!

Aha, trodde du satt i en bil.... ;)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8