Även farbror blå kraschar

DumbassDriver skrev:
2459143 En "rookiesnut" kostar ca 230 000 kr om året i lönekostnadar. Räknat på grundlönen så man kan lägga på ganska mkt där. Sen kan man ju plussa på den personla utrustningen som är på nåra tusen till. Men säg iaf 250 000 kr.

Plus arbetsavgifter och socialaavgifter...
Så tjänar han 230 000:- så kostar det staten (polisen) bortåt 460 000-500 000:-/år

.../Yoshi
 
AndreasNo skrev:
2459206 körde in i en goldwing.. guldvingen åkte vidare utan att märka nåt o volvon totalkvaddade :näsblod .. kanske ska köpa sin en guldvinge ändå:confused: ... :D

Ja, asså, om alla körde måsvingar, så skulle ju crash-statestiken se bättre ut väl ? :va

Yoshi_gixxeRR skrev:
2459209 Plus arbetsavgifter och socialaavgifter...
Så tjänar han 230 000:- så kostar det staten (polisen) bortåt 460 000-500 000:-/år

.../Yoshi

Glöm inte löneföremåner som kostar 'företaget' x antal kronor också ;)
 
Last edited:
Yoshi_gixxeRR skrev:
2459209 Plus arbetsavgifter och socialaavgifter...
Så tjänar han 230 000:- så kostar det staten (polisen) bortåt 460 000-500 000:-/år

.../Yoshi

Jo det var därför jag skrev att det bara var räknat på grundlönen. Sen kan man plussa på X antal tusen kr till i övertid, OB och kval övertid.
 
DumbassDriver skrev:
2459143 En "rookiesnut" kostar ca 230 000 kr om året i lönekostnadar. Räknat på grundlönen så man kan lägga på ganska mkt där. Sen kan man ju plussa på den personla utrustningen som är på nåra tusen till. Men säg iaf 250 000 kr.

Hoppas du inte har räknat med arbetsgivaravgifter, försäkringar etc... isf skulle aldrig jag bli polis om man inte får mer än 125' i lön om året... innan staten har tagit sin del! Iofs så är ju polisen statliget så det vette fan vilka avgifter dom betalar... Men en vanlig civilanställd människa kostar företaget lönenX1,8. Snacka om att vi har sjukt arbetsgivarklimat i sverige! Tror fan att företagen flyttar utomlands!

.... nu drog det iväg utanför tråden märkte jag...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top