Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GixxerPilot skrev:2458979Eftersom det varit en del MC krascher runt om i landet så tänkte jag passa på att visa en bild polarn tog i morse nere på en volvo verkstaden någonstans i stockholm.
Kanske försökte dom stoppa en hojåkare på onsdagskörningen, som inte ville stanna...
![]()
Instabil skrev:2459058oups! Det där der sjukt dyrt ut.. ännu mer Polis pengar som används på fel sätt.. en ny polisbil i målat utförande skulle väl nästan kunna ge en ny polis jobb i ett par år ? tex som fotpatrulerande i någon liten gangsterby

AndreasNo skrev:2459107ska vi avskaffa polisbilar?..
bara åka runt i vanliga civila bilar kanske?.. jaaa![]()
eller så utbildar man polisen bättre när det gäller att köra bil .... vilket ger ett lägre rep.konto... Instabil skrev:2459058oups! Det där der sjukt dyrt ut.. ännu mer Polis pengar som används på fel sätt.. en ny polisbil i målat utförande skulle väl nästan kunna ge en ny polis jobb i ett par år ? tex som fotpatrulerande i någon liten gangsterby
Instabil skrev:2459120jajo så skulle man kunna tolka det kanske ..eller så utbildar man polisen bättre när det gäller att köra bil .... vilket ger ett lägre rep.konto...
ps du är väl inte ögontjänare ???

Instabil skrev:2459120eller så utbildar man polisen bättre när det gäller att köra bil .... vilket ger ett lägre rep.konto...
OM du läser vad jag skrivit... vet du vad detta är för tecken : ? och så här skerv jagtokmaa skrev:2459121Har du nån aning om vad en anställd kostar? Oavsett yrkeskategori...en "målad" bil är bara småpengar.![]()
Supermoto skrev:Jag gissar att en rookiesnut utan specialutrusning kostar minst en mille om året att "driva runt" om man räknar med lön osv.
Instabil skrev:2459135OM du läser vad jag skrivit... vet du vad detta är för tecken : ? och så här skerv jag
citat: en ny polisbil i målat utförande skulle väl nästan kunna ge en ny polis jobb i ett par år ?
Jag tror att jag tar denna diskusionen med mina flickor istället ..
ps de är 4 resp 7 år gammla ..

DumbassDriver skrev:2459133
Polisen har bra förarutbildningar. Men köerna till dessa är långa och personalbristen till den operativa personalen är stor. Man kanske skulle ställa högra krav på körkortsutb?

ewook skrev:2459162Eh? Varför inte se till att köerna förkortas istället? Ja, vi vänder på allt bara för att det finns en bra utbildning... Nej, jag tycker itne den låter så bra, om det köas till den - Då är den ju i princip obefintlig...
Varför skall det finnas högre krav? Följa kraven fungerar nog utmärkt ska du se.
Jag älskar verkligen moraltanter som är fulla av moral, men noll i etik och logik![]()

DumbassDriver skrev:2459182Har du ens läst ovanstående inlägg?
Se till att köerna förkortas? Ja men tjena. Varför har inte jag tänkt på det! Vart la jag nu mitt trollspö...
Varför högre krav? För att som jag skrev gemene man kört riktigt illa!! Skulle alla köra som man lär sig och efter lagen skulle antalet olyckor minska sjukt mycket. Men så är ju inte fallet.
Jag älskar verkligen folk som gärna vill vara moraltanter och klanka ner på andra moraltanter när man saknar etik och logik precis lika mycket.![]()

AndreasNo skrev:2459183dehär va inte mc-relaterat från första början o de e tamefan inte de nu heller![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |