Äter tändstift RF 600

Pavan27

? LIFE
Gick med
2 May 2007
Ort
P
Hoj
-97, Suzuki RF 600R
Hej,

Testar igen då jag inte fick några svar sist och efter det har hojen varit inne på verkstad, men jag har fortfarande problem.

Har en 97:a rf600r som gått 2200mil

Problemet är att den äter tändstift. Jag kan köra ca. 10mil utan problem. Men efter detta dör hojen när man gasar. Kollar jag stiften så är de helt svarta och man förstår varför hojen inte går. (Bilden är efter 4mils körning på nya stift) Byter man stift eller rengör dom gamla så går han igen. Skiten på stiften är inte oljig utan helt torrt, så det lär inte vara olja som läcker in.

Det jag och verkstan har gjort med den är följande:

Rengjort luftfilter (jag bytte den för ca. 100mil sedan)
Bytt olja och oljefilter
Justering av förgasare
Kollat alla delar i förgasarna
Bytt tändstift (totalt 4 gånger på 50mil, testat på kallare och varmare än orginal)

Vid senast verkstadsbesöket rengjorde och justerade killen förgasarna igen. Då kopplade vi även bort bensinpumpen för att utesluta fel på den. Trots detta har jag fortfarande samma fel. Hojen äter tändstift. Kollade senast idag efter ca. 10mils körning och de var kolsvart.

Är det nån som vet vad det kan vara????
Alla förslag mottas med glädje.

Kan det vara tändspoleproblem, eller dåliga tändkablar kanske? Eller något annat elfel som gör att tändstiften inte orkar slå tillräcklig gnista????
 

Bifogat

  • !.GIF
    !.GIF
    82.5 KB · Visningar: 62
Sitter det Dynojet-nålar i förgasaren?
Är det någonting annat modifierat på hojen?
Låter som att det är någonting modifierat, som ger den för mycket soppa.
Kolla att det sitter orginal nålar, munstycken, lågfartsmunstycke. Lågfart är mest kritiskt för normal landsvägskörning.
 
Sitter det Dynojet-nålar i förgasaren?
Är det någonting annat modifierat på hojen?
Låter som att det är någonting modifierat, som ger den för mycket soppa.
Kolla att det sitter orginal nålar, munstycken, lågfartsmunstycke. Lågfart är mest kritiskt för normal landsvägskörning.

Nej, allt är orginal.
Jag har inte modifierat något sen jag köpte den. Och då fungerade den klockrent i drygt 200mil. Sen började det strula.

Förgasarna är kollade, justerade och rengjorda två gånger, så det bodre ju inte vara dom. Men jag ska koppla i soppapumpen och säga till verkstan att de får kolla igen och se till att trippel kolla lågfartsmunstycken.

Nån som har några andra förslag????
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top