Äta ur toaletten!

Varför e det värre när amerikanerna gör sådant???
Inte lika mycket tjafs när DOM gör nått...
Det va ju enligt många USA´s eget fel att dom blev terror attakerade.
Men då va det väl sveriges eget fel när samma grupp hotade att begå terror här...
Som många av dessa grupper har gått ut sagt så e det själva vårt sätt å leva som dom e emot (FRIHET).
Å USA e den ledande fienden.
Att vissa beter sig illa i krig å att oskyldiga skadar går tyvärr inte att undgå...
Irakierna har sig själva att skylla (eller saddam).
Sen 91 har FN försökt att komma in i Irak, det tog bara 12 ÅR innan nån tog tag å kring gick flickorna i FN... BRA GJORT USA - Men klantigt utfört...
Å speciellt att kaxa upp sig efter, men det e bara små grejor mot vad som saddam gjort mot folk...
Samma sak gäller Afganistan. Va det fel att gå in å åter ta friheten åt en hel folk grupp???
Enligt FN´s lagar så ska varje människa leva fritt, men när det kommer till krita så kan dom bara tjata "aja baja så får ni inte göra".
Det enda som funkar på dessa grupper (INTE DOM OLIKA FOLKSLAGEN)
är deras eget språk.
Å e detta en kula i pannan så e det deras val..........

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,480909,00.html

jopp, det tycker jag med, särbehandla USA positivt efter att USA kört FN i häcken!

I övrigt är jag beredd att hålla med allas åsikter här. Det enda USA gör på alla platser i världen är att torka skiten ur sitt eget arsle. :fakta

Det finns många fler ställen på jorden där de skulle behövas för att rensa bort diktatorer. Men folk i vissa kulturer verkar ändå lyckliga på vissa ställen, hur har västvärlden rätt att säga att de har fel? Okay, det här gäller inte Irak dock, där var nog folket medvetna om sin misär, tyvärr oförmögna att göra nått åt det själva.

Det USA gjorde fel var att gå HELT i eget syfte, dvs oljan...

Det var alltså inte helt fel att gå in och knocka bort Saddam, men man kunde varit bättre förberedd visar det sig, lätt att säga nu... och när de nu fått för sig att vara barmhärtiga kan de lika gärna dunka bort några fler...

Blackninja skrev:
Asfalt Vore Inte Fel!!!!!

Jag har varit inne på det temat flera gånger när man ska vara radikal...

På alla ställen där folk ställer upp och slåss bakom falska ideologier så bör man idka sprängkraft, sedan anlägger man shoppingcenter vid kusten och till ett sådan behövs stora parkeringsplatser!

Wolfskin skrev:
...Va det fel att gå in å åter ta friheten åt en hel folk grupp???...

Men till vilket pris??? Är Afghanerna eller Irakierna fria nu? är det ett paradis där nu? Är det bättre än förut?

Visst är det jättebra om man hjälper ett undertryckt folk att krossa deras tyrann. MEN av vilken orsak?

Om man går till krig av fel orsak och kallar det för nånting det inte är så kan det inte bli bra i slutändan.

Jag kan garantera att USA (och övriga koalitionen) inte gick in i varken Afghanistan eller Irak bara för att hjälpa.

Det är faktiskt så simpelt som att dom vill ha pengar (olja). Tänk såhär. Vad skulle vara bästa sättet att hjälpa till att bygga upp ett krossat land? Jo, låt detta land ta tillvara på sia egna naturtillgångar med egen vinst. Nu kommer det inte bli så, aldrig. USA och resten av länderna kommer att lämna (inte helt) Irak och det kommer vittra sönder ännu mer.

Jag hoppas verkligen jag har fel, men jag har studerat detta ett tag pga att jag känner folk inblandade från "båda sidor", alltså USA, GB och Irak.

Ett hopp skulle kunna vara en bra president i USA. Dom har mer inflytande än vi vill erkänna.

CalleE skrev:
Jag har varit inne på det temat flera gånger när man ska vara radikal...

På alla ställen där folk ställer upp och slåss bakom falska ideologier så bör man idka sprängkraft, sedan anlägger man shoppingcenter vid kusten och till ett sådan behövs stora parkeringsplatser!

Vet ni vad en av dom första nybyggnads planerna i Afghanistan var, närmare sagt Kabul tror jag? (västlig investor)

Jo, ett 5 stjärnigt lyxhotell. Ja vad bra det skulle vara, vilken toppenidé!

Självklart är det värre när mord och tortyr sker i en s.k. demokratis namn. Hur tänker ni egentligen?

Wolfskin skrev:
...
Som många av dessa grupper har gått ut sagt så e det själva vårt sätt å leva som dom e emot (FRIHET).
...

Intressant. Vem säger detta? Utom vår vän och idol GWB som slapp ur sig detta klassiska uttalande vid nåt tal alldeles i samband med 11 september...

Det verkar som att det bara finns två sidor i denna diskussion.
Antingen har usa gjort allt fel eller helt rätt, så som jag ser det e att.
Bra att dom gick in
Men av av fel motiv
Klantigt utfört

Men att säga att allt dom gör e fel förstår jag inte...
Ska man låta tyrraner som saddam å talibanerna få härja fritt.
Å SÄG FAN INTE ATT DET E SÅNT FN FINNS TILL FÖR......
Dom kan fan inte ens skydda mat transporter....
Dom flesta klagar på poliser men hur hade det sett ut utan dom???

Wolfskin skrev:
...

Men att säga att allt dom gör e fel förstår jag inte...
Ska man låta tyrraner som saddam å talibanerna få härja fritt.
Å SÄG FAN INTE ATT DET E SÅNT FN FINNS TILL FÖR......
Dom kan fan inte ens skydda mat transporter....
Dom flesta klagar på poliser men hur hade det sett ut utan dom???

Det är ingen som sörjer varken Saddam eller Talibanerna. Frågan är bara på vilka legitima grunder USA anser sig ha rätt att starta krig. Det ligger ju onekligen nära till hands att anta att det ligger med än bara en längtan efter att exportera demokrati. USA när ju trots allt en del mindre politiskt korrekta styrelsesätt vid sin barm.

Och innan du går igång alldeles, minns att Saddam på fullt allvar trodde att han skulle komma undan med att ockupera Kuwait, eftersom USA låtit honom göra i princip vad han ville med exempelvis kurderna innan under flera år. Han och USA var kompisar. På samma sätt som USA och Bin Ladin.

Nu har jag skummat igenom tråden, men jag kom inte längre än halvvägs, innan jag storknade. Fullt med stavfel och avstavningar. Inte för att jag inte själv gör fel då och då, men jag brukar göra rätt... på en del människor som skrivit i den här tråden så verkar stavfel och taskiga avstavningar vara mera regel än undantag.

Paradoxalt nog verkar det vara samma människor som har de mest radikala åsikterna... precis som i Irak eller någon annanstans... Utbildning är nyckel till medmänsklighet och empati - och det saknas utbildning i både Irak, Usa... men i Sverige? Skrämmande.

Vill ni att andra än ni själva ska läsa era inlägg - lägg ned lite möda på att stava rätt !!!
(och om inte det är möjligt - skriv texten i MsWord och låt rättstavningen där gå en omgång på texten innan ni kopierar över den hit.)

-- P

"Också är vålds spiralen igång... Våld födder våld"

"hugger juh huvet av usa snubbar så va fan."

"själv mords bombarna"

"gärna skuta fan."

Last edited:
Ja man väntar väl sig lite mer av amerikanarna än av barbarerna där nere men tror man blir rätt påverkad när folk man känner bli dödade o dom dödar oskyldiga landsmän dag ut o dag in till slut brinner det o man ger igen det skulle nog dom flesta här göra också.

Hjältar i mina ögon är dom civila amerikanerna som är där o försöker bygga upp landets ifrastruktur o så,hur fan vågar dom åka dit? måste ha ett fett risktillägg i lönen.

mb skrev:
Självklart är det värre när mord och tortyr sker i en s.k. demokratis namn. Hur tänker ni egentligen?

*Edit*

Okej var dumt gjort. Ber om ursäkt. Var inget illa menat mot irakierna även om det kanske var så det uppfattades. :brinnerup

\Masonit

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...