Äta snorkråkor?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Är det bara mina barn, 3 och 6 år, som utan att tänka sig för måste stoppa den nyfunna snorkråkan i munnen?

Jag och frun tjatar på dem varje gång vi ser det men nog fan åker nästa snorkråka in i munnen. :mad:

den här snorkråkan då?
snor.jpg

den kom ut idag. jag hade inte minsta tanke att äta den.

Hur i helvete fick du ut den? det ser ju inte ut som pappret är nysnytet :D
Du måste aplicerat den med någon form av verktyg,pinne eller FINGRET. :gnissla

Tjet skrev:
Låt dem äta, det stärker tydligen i-mmun-försvaret.
Är det sant?
Har klurat på om det inte finns någon logisk förklaring eftersom det knappast lär vara något de lär varandra på dagis.

twinner skrev:
Hur i helvete fick du ut den? det ser ju inte ut som pappret är nysnytet :D
Du måste aplicerat den med någon form av verktyg,pinne eller FINGRET. :gnissla
Nej, jag kände att något var i näsan. Så jag snöt mig o det sa typ "plopp" så låg den där i pappret. Inge annan än den där. Rent o fint snytit.

Swedie skrev:
Nej, jag kände att något var i näsan. Så jag snöt mig o det sa typ "plopp" så låg den där i pappret. Inge annan än den där. Rent o fint snytit.
:zpy
Tror många med mig är tacksamma om du behåller dina bildbevis till någon annan sajt ;)

tumme bra till mycket?

(jag höll emot en sisådär 5-6 kräkreflexer medans jag jobbade med snorbilden... :zpy )

Bifogat

• swedie.JPG
    swedie.JPG
    4 KB · Visningar: 73
sandstream skrev:
Är det bara mina barn, 3 och 6 år, som utan att tänka sig för måste stoppa den nyfunna snorkråkan i munnen?

Jag och frun tjatar på dem varje gång vi ser det men nog fan åker nästa snorkråka in i munnen. :mad:
Är väl tyvärr väldigt vanligt bland små barn,har en 7 åring som äter kråkor, det hjälper ju inte att tjata på henne, slutar väl förhoppningsvis när ngn. kompis börjar påpeka detta fenomen :)

Swedie skrev:

Å du var bara tvungen att ta kort på den
de där var riktigt vidrigt

sandstream skrev:

I en viss ålder åker väl allt in i munnen de får syn på. Men vid dessa åldrar så vet jag inte. Men de måste ha sett ngn annan göra det helt enkelt. :mattias

/KaliZ

Hehe oj, tyckte det på swedies bild såg ut som om den låg på en säng.. såg ut som en gigantisk alienslemklump

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti