Äta Kinesmat, nej tack

Personligen tycker jag steget emellan Balut och kronfågel är ganska långt...

balut.jpg

Förtydligande; man äter alltså hela ägget och kyckling, rubb och stubb. Jag var lite vek som tog bort näbben och lite dun:).

Undras om det är sådär som en muslim tycker att en varmkorv i bröd ser ut? :griskött :D

Personligen tycker jag steget emellan Balut och kronfågel är ganska långt...

balut.jpg

Förtydligande; man äter alltså hela ägget och kyckling, rubb och stubb. Jag var lite vek som tog bort näbben och lite dun:).

Hua, dom där påminner om de där "1000-åriga" äggen som dom serverade på frukostbuffén på hotellet i Shanghai. Skulle visst vara en delikatess men jag stog över...

Hur män än vrider o vänder på det så är de värsta typerna vegetarianerna o veganerna. Tack vare dem som massa kött måste slängas!
Äckliga typer är det!

If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

Mr Homer Simpson

Last edited:
I allmänhet, ja.
Men:
Huggormar i närheten av mina hundar är undantagna.
Retroaktivt sedan maj 1997 enligt genevekonventionen.
Tror jag.

Du får endast avliva dem om alla andra tänkbara avlägsningsmedel har misslyckats. Misstänker att du inte jagade dem med hov innan du sköt sönder skallen på dem.

Vi hade huggormsår för ett tag sedan.
Jag sköt dem med hagelbyssan.
En som jag sköt skallen av sprattlade när jag skulle städa undan den.
1,5 timmar senare.
Fy fan.

Orsaken till att det vissa år finns mer ormar än andra är tillgången på smådjur. Jag har gärna huggorm runt huset, då dessa hjälper att hålla bort råttor och skadedjur. Dessutom så är huggormen såpass hotad som art att det skall mycket till innan man slår ihjäl en, om man har mer än grundskola i sin utbildning.

Risken att bli biten är ändå såpass liten att det är inget problem, bettet är ju inte precis jämförbart med en skallerorm heller...

Balut är väl inte kinesiskt, snarare filipinskt och vietnamesiskt?
Som att tycka fransmännen är äckliga eftersom dom äter surströmming på knäckebrödsmacka...

Japp det är filipinskt. Förövrigt handlade ju klippet om ritualer i Indien. Det blir extra lustigt om man vet hur mycket kineser i allmänhet avskyr indier.:)

ni är allt bra lustiga/skenheliga

kolla in hur köttfabrikerna funkar här i gamla svea och säg att det är så jävla bra för djuren

Ähhhhh vad fan, kinamat är ju god (kanske inte all mat men iaf)...

Äter mycket hellre kinesmat än surströmming/blodpudding iaf.

//MH

ni är allt bra lustiga/skenheliga

kolla in hur köttfabrikerna funkar här i gamla svea och säg att det är så jävla bra för djuren

Du har en poäng där, helt klart. Kan nog tycka att det är viktigare hur de lever än hur de avlivas, utan att fördenskull ge klartecken åt rent djurplågeri.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!