ÄrR Garagesvängen med på uppkörningen??

kaZmur skrev:
Är det bara jag som tycker att garagesvängen var ett av de vettigare momenten i uppkörningen? Det visar ju att man kan hanter kopplingen, balansen och att man kan krypköra.

(kan det bero på att jag endast kört den med 125a?)

Får nog faktiskt hålla med dig! Trots att den är jobbig att lära sig har man nytta av den sen. Kanske inte vändandet, men krypkörandet i alla fall! Däremot upplevde jag det svårare på mellan- än lätt-mc. Dels pga att jag aldrig blev van med fyrtaktarns motorbroms.

kaZmur skrev:
Är det bara jag som tycker att garagesvängen var ett av de vettigare momenten i uppkörningen? Det visar ju att man kan hanter kopplingen, balansen och att man kan krypköra.

(kan det bero på att jag endast kört den med 125a?)

:3freak
jovisst mene vafa ska du vinna SM i trial eller? hur många % av tiden på din MC har du ägnat åt "kryp/koppling/balans" osv. nä vafa 10 av 9 drar järnet så fort man fått KK o skulle int ens tänka tanken på en garagesväng... Personligen tycker jag att det visar att provet är utformat av en samling riktiga fruktkakor som inte vet vad MC-körning är! typ "professor i trafikpedagogik" el. va det trafikpedofili? :lol

Våga båga tufft o köra fort! :hihi
/E

mossen skrev:
Har hört bäde ja & nej om detta...hur ligger det till??

Och jag talar nu om tung mc...

Tacksam för svar! :tummenupp

*harkel*...jorå det ska du få öva på ;))

*Väldigt* få kuggar på garagesvängen (om de inte har en säreget besvärlig hoj). Det är en bra övning, lär er den ändå även ifall den tas bort... :tummenupp

Kan inte förstå problemet, kan man inte göra garagesväng skall man inte ha A kort. Så svårt är det faktiskt inte.

mossen skrev:
Har hört bäde ja & nej om detta...hur ligger det till??

Och jag talar nu om tung mc...

Tacksam för svar! :tummenupp

ja den e med... jag tog mitt kort i okt förra året o då var den med iaf! :)

bikerwoman skrev:
Vore jävligt kul om du kom till SMC´s avrostningsdagar och visade upp vad du kan! :7peta

Mavve visar aldrig upp sig någonstans - jag tycker gott han kan komma till Knutstorp på SSEMSE eller BE dagar. Han bor knappt 2½ mil därifrån. Och visa upp sina dålda talanger med sin kittade 950RRRRRR.

ZS

Garagevändningen e ju helt :kocko
Men han jag körde upp med hade lite överseende med mina halvdana garagesvängar och det ska han ha stort tack för!
Underbar kille som genast borde få löneförhöjning.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026