Är yamaha YZF 600 thundercat något att ha?

Rammstein skrev:
Har du haft några problem med Hondan? Nä, tänkte väl det...så byt inte till dig problem nu :)

Han får inga problem med kattan heller. Modellen saknar typiska fel. Att det sen kanske inte är världens värsta eller ballaste sporthoj är en annan sak. Snygg är den i alla fall.... :banana
 
Rammstein skrev:
Har du haft några problem med Hondan? Nä, tänkte väl det...så byt inte till dig problem nu :)
vaddå? Thundercaten problem? förutom 2:ans växel som faktiskt är ett hyffsat obetydligt problem så har jag aldrig hört nåt negativt om katten! o inte märkt nåt själv heller för den delen, den går som en klocka med billig försäkring...typ :tummenupp
 
Last edited:
Valentinic skrev:
Kom inte Thundercaten 96 och förblev ouppdaterad tills den dagen den försvann?! Och vad jag vill minnas så sopade cbr:en rent hus om man jämför med thundercaten år 1996. Iaf enligt bike, men dom ljuger ju iofs! Alltid kul med ny hoj dock. Jag hade hållt mig till cbr, utan att tveka en sekund.

ThunderCat'en vinner en jämn strid mellan den och CBR'n med en grymt skön sadel. Min kisse smiskades duktigt på bana och motor & låda gick som en klocka. Den gick ur tiden efter 5.700mil när det var en mindre lämpad 22-åring bakom ratten i en bil, som svänger höger med alla indikationer på högersväng och ångrar sig. Han svänger vänster :kocko :näsblod

Men mitt seatpipe-system och min solo-seat klarade sig. Deta fick jag behålla och finnes nu till behövande. Kolfiber-pipor x2. Ett kit som bytes på en timme. Org-seatp, seatp-org.

/Dal-Mausen som numer kör Gsxr750 '04 med kass låda och andra skavanker.


Ps. Sen är ju ThunderCat'en riktigt snygg oxå
 
Jag hade också en kisse.
Motorn gick oerhört fint. Men 2:an hoppade ur titt som tätt.
I slutskedet gick det inte alls att köra på 2:an över 7000rpm.
I övrigt åkte jag obehindrat ner till Wenedig med den, och smiskade bakhjul på Franska rivieran. Det var förra året.
Knäskrap funkar utmärkt liksom bakhjul.
Enda nackdelen tyckte jag var att den var SÅ JÄVLA SLÖ PÅ LÅGA VARV.
Det var det enda förutom växellådan som fick mig att byta upp mig i kubik.

Iofs tycker jag att zx9 -99 är den snyggaste hojen på marknaden.
Inklusive modernare hojar.

Det kan ha varit därför jag bytte också!
 
Jaaaa!!!!

Klart det är!
Min går som en klocka. Man har väl hittat ett nytt friläge efter tvåan någon gång men då har man gjort fel... Och visst gillar den att varvas för att bita ifrån lite också men det är ju bara en 600... K&N filter och Leovince slipon på min gjorde en hel del på karaktären på hojen. Nu ryter den lite mer i alla fall!!

Jämfört med många hojar från typ 96´ är den snygg i linjerna och väldigt väl byggd. Man får mycket hoj för pengarna och som sagt rätt billig att försäkra.

Det är inte för inte den fortfarande säljs ny i USA kanske? :rolleyes:
"Man ändrar inte på något som fungerar"... typ.
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top