Är turbo möjlig?

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Tjenare på er...

Jag äger en kawasaki zr7s 01:a... Är ganska nöjd med den hojen (billig att äga)
men den är lite trött... antar att det skulle gå sätta en stressfläkt på den.. men har ingen aning om hur man gör...

Finns det någon här som kan tala om för mig om det ens är någon ide att fundera på turbo??? förslag på agregat??? mm....

Skulle vara mycket tacksam för seriösa svar.... :Bugar

klart att det går, men det är ju en fördel om du har har tillgång till en bra verkstad och att du är van mekare! ska du lämna bort det mesta jobbet så springer priset givetvis iväg, många delarna du behöver kan du hitta hos mc-xpress

Finns många liknande trådar om du söker, har nog inte sett nån som med zr7 men huvudingredienserna är sak samma på alla hojar :tummenupp

kolla tex in lahis bygge på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66900

turbo

aRd skrev:
Tjenare på er...

men den är lite trött... antar att det skulle gå sätta en stressfläkt på den.. men har ingen aning om hur man gör...

Finns det någon här som kan tala om för mig om det ens är någon ide att fundera på turbo??? förslag på agregat??? mm....

Hej!
Alltin,går men det krävs tålamod och intresse.
Har bygt 3 st turbo hojar en GPX750 Turbo där jag ändrade allt i princip. En Isr kawa med Gpz motor borrad 1260 och haltech , Samma ram men med ZX12R motor och Dta sprut under upp bygnad.

Om du är intresserad kan du komma för bi och kolla på hojen. Bor i Gbg

mvh Ulf 0709-165006

aRd skrev:
Tjenare på er...

Hej igen!
Jag har ett förslag på agregat TD04-16T med turbinhus från 9-5Aero storlek 5

mvh Ulf

Det kommer bli en massa jobb för att anpassa hojen till överladdning och den högre effekten. Du kommer bl.a behöva bygga plenum runt förgasarna, dra olje och vattenledningar till turbon, bygga nytt grenrör och avgassystem, etc. Det är en hel del jobb ifall man inte kan köpa ett färdigt kit, ex. marklund. Mitt tips är att du kollar på vad och hur andra gjort och att någon förklarar grunderna för dig. Krävs en del kunskap för att få det att lira bra. Att hitta rätt aggregat kommer bli minsta problemet :tungan Kör hårt...

Ps. @ISR_kawa: skulle man få komma förbi och kolla på din hoj nån dag?

Last edited:
Samuel skrev:
Det kommer bli en massa jobb för att anpassa hojen till överladdning och den högre effekten. Du kommer bl.a behöva bygga plenum runt förgasarna, dra olje och vattenledningar till turbon, bygga nytt grenrör och avgassystem, etc. Det är en hel del jobb ifall man inte kan köpa ett färdigt kit, ex. marklund. Mitt tips är att du kollar på vad och hur andra gjort och att någon förklarar grunderna för dig. Krävs en del kunskap för att få det att lira bra. Att hitta rätt aggregat kommer bli minsta problemet :tungan Kör hårt...

Ps. @ISR_kawa: skulle man få komma förbi och kolla på din hoj nån dag?
Hej!
Du är välkommen hit , men åker utomlands i 2v på Söndag , skriver ett nytt inlägg då jag kommer hem.
Man behöver ingen vatten kylning på turbon om det sitter på en hoj , dels så kyler luften mycket bättre på en hoj , och så används turbon inte lika mycket häller.

mvh Ulf

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back