lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Såja, nu har jag lyckats ta några bilder också...   Så här ser det ut just nu. Klaga inte för mycket på mitt grenrör bara.. det är bara punktat (med många punkter...) och det var första gången jag höll i en svets. Det sitter ihop iaf! Ska helsvetsas i dagarna, men inte av mig. Vetefan om röret till wastegaten sitter tillräckligt nära kollektorn, men jag fick inte plats med röret någon annan stans. Får se om det funkar... gör det inte det så borrar jag hål i avgashuset och svetsar fast anslutningen där istället.
  Så här ser det ut just nu. Klaga inte för mycket på mitt grenrör bara.. det är bara punktat (med många punkter...) och det var första gången jag höll i en svets. Det sitter ihop iaf! Ska helsvetsas i dagarna, men inte av mig. Vetefan om röret till wastegaten sitter tillräckligt nära kollektorn, men jag fick inte plats med röret någon annan stans. Får se om det funkar... gör det inte det så borrar jag hål i avgashuset och svetsar fast anslutningen där istället. 
Monterade APE-dragstänger idag! Jag fick till slut loss originalstängerna med hjälp av mycket värme och en pinnbultsavdragare för 330 spänn... Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket!
  Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket! 
Intercoolern kom idag! Fick tag på en intercooler från en kille lite norrut. Ic:n kommer från GIK-turbo och ser ut att vara mycket lite använd. Rätt mått har den (jag måttade innan jag köpte), den flödar som sören enligt GIK och jag gav 1000 spänn! Helt rätt pris tycket jag! Slänger med en bild på pump och regulator också.
Vad tycks så långt? Inte så mycket kvar nu
				
			 Så här ser det ut just nu. Klaga inte för mycket på mitt grenrör bara.. det är bara punktat (med många punkter...) och det var första gången jag höll i en svets. Det sitter ihop iaf! Ska helsvetsas i dagarna, men inte av mig. Vetefan om röret till wastegaten sitter tillräckligt nära kollektorn, men jag fick inte plats med röret någon annan stans. Får se om det funkar... gör det inte det så borrar jag hål i avgashuset och svetsar fast anslutningen där istället.
  Så här ser det ut just nu. Klaga inte för mycket på mitt grenrör bara.. det är bara punktat (med många punkter...) och det var första gången jag höll i en svets. Det sitter ihop iaf! Ska helsvetsas i dagarna, men inte av mig. Vetefan om röret till wastegaten sitter tillräckligt nära kollektorn, men jag fick inte plats med röret någon annan stans. Får se om det funkar... gör det inte det så borrar jag hål i avgashuset och svetsar fast anslutningen där istället. Monterade APE-dragstänger idag! Jag fick till slut loss originalstängerna med hjälp av mycket värme och en pinnbultsavdragare för 330 spänn...
 Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket!
  Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket! Intercoolern kom idag! Fick tag på en intercooler från en kille lite norrut. Ic:n kommer från GIK-turbo och ser ut att vara mycket lite använd. Rätt mått har den (jag måttade innan jag köpte), den flödar som sören enligt GIK och jag gav 1000 spänn! Helt rätt pris tycket jag! Slänger med en bild på pump och regulator också.
Vad tycks så långt? Inte så mycket kvar nu

 
                     
 
		 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
 
		![[- sNaIjK -]](/forum/data/avatars/m/11/11259.jpg?1610703763) 
 
		 Antar man kanske ser dig på vägarna i skåne... keep up the good work!
 Antar man kanske ser dig på vägarna i skåne... keep up the good work! 
 
		 
 
 
 
		 
 
		 
  
 
			 Nä, det är lugnt.. du verkar kunna sånt här så.. fakta är alltid bra! Tackar för det! Är den så seg? Jobbigt... men iofs så borde man ju få ganska snäll kurva då tycker jag? Jag känner en snubbe som använder ett likadant aggregat till en sugturboanläggning på hans GSX1100E (MrTurbo-kit från 88 eller något sådant) och hans effektkurva ser ut som den till en lugn sugmotor fast dubbelt så hög. Spikrak. Har sett effektkurvor på hojar med andra aggregat där effekten ökar med 100 hästar på 700 varv, men det kan kanske vara pga liten integrerad wg som inte hinner med. Allt eller inget.. jag har ju en stor extern. och så ger de maxeffekt vid 7000 varv för att sedan dala. Känns som om man får tanken i huvudet från tomgång.
  Nä, det är lugnt.. du verkar kunna sånt här så.. fakta är alltid bra! Tackar för det! Är den så seg? Jobbigt... men iofs så borde man ju få ganska snäll kurva då tycker jag? Jag känner en snubbe som använder ett likadant aggregat till en sugturboanläggning på hans GSX1100E (MrTurbo-kit från 88 eller något sådant) och hans effektkurva ser ut som den till en lugn sugmotor fast dubbelt så hög. Spikrak. Har sett effektkurvor på hojar med andra aggregat där effekten ökar med 100 hästar på 700 varv, men det kan kanske vara pga liten integrerad wg som inte hinner med. Allt eller inget.. jag har ju en stor extern. och så ger de maxeffekt vid 7000 varv för att sedan dala. Känns som om man får tanken i huvudet från tomgång. 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    