Är Tennant dumma i huvudet???

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ringde och kollade försäkring för jag funderar på och skaffa mig en Triumph Speed Triple, Susab sa att dom inte försäkrar hojjar annat än med helförsäkring, nån som har hojjen där och kan bekräfta detta? Som jag hade förstått det hela så skulle susab/tennant vara ett av det billigare bolagen....28 tusen skulle dom ha iaf och det var MED 30% rabatt om man tecknar hemförs där.

Verkar som det får bli trajjaförs iaf då om man byter upp sig, men det känns ju surt eftersom jag har så kort säsong...man kan ju inte ställa av då.

nickname skrev:
Ringde och kollade försäkring för jag funderar på och skaffa mig en Triumph Speed Triple, Susab sa att dom inte försäkrar hojjar annat än med helförsäkring, nån som har hojjen där och kan bekräfta detta? Som jag hade förstått det hela så skulle susab/tennant vara ett av det billigare bolagen....28 tusen skulle dom ha iaf och det var MED 30% rabatt om man tecknar hemförs där.

Verkar som det får bli trajjaförs iaf då om man byter upp sig, men det känns ju surt eftersom jag har så kort säsong...man kan ju inte ställa av då.

Tyvärr lär många bolag hänga på denna nya ide till nästa år. Helt enkelt för att slippa alla lirare som ställer av/på hela tiden. Mkt administrativt jobb antar jag.
Samt att det blir ännu lättare nu att suga pengar från hojåkare. Vi hojåkare borde fan starta ett eget försäkringsbolag. Hade alla sen varit ärliga och t.e.x inte anmält en krachad trafikförsäkrad hoj som stulen för att de inte har råd/lust att reparera skulle förmodligen alla haft råd att betala eftersom premierna skulle
bli mkt lägre. Men som vanligt finns det en massa fattiga jävla idioter som ska
förstöra för den skötsamma massan. Starta ett nytt bolag för normala . ärliga skötsamma hojåkare :tummenupp

Last edited:
KIRE skrev:
Tyvärr lär många bolag hänga på denna nya ide till nästa år. Helt enkelt för att slippa alla lirare som ställer av/på hela tiden. Mkt administrativt jobb antar jag.
Samt att det blir ännu lättare nu att suga pengar från hojåkare. Vi hojåkare borde fan starta ett eget försäkringsbolag. Hade alla sen varit ärliga och t.e.x inte anmält en krachad trafikförsäkrad hoj som stulen för att de inte har råd/lust att reparera skulle förmodligen alla haft råd att betala eftersom premierna skulle
bli mkt lägre. Men som vanligt finns det en massa fattiga jävla idioter som ska
förstöra för den skötsamma massan. Starta ett nytt bolag för normala . ärliga skötsamma hojåkare :tummenupp

Över 25 år fyllda? Ring "IF" med omedelbar verkan och lyssna vad dom har att berätta om deras Triumphförsäkring :mattias

Jo jag har kollat den nu, det enda som är surt med den är ju att man som sagt inte får ställa av hojjen på vintern, jag bor ju i norrland och har rättså kort säsong :huvet men, man kan ju alltis sälja hojjen till damen varje höst :D :D 6500 är ju inte farligt för en Speed3:a

ps. Tennant ville bara helförsäkra hojjen, inta ha helårspremie alltså. Tycker det är skumt att man inte kan trafik resp. halvförsäkra på ett bolag .ds

jag har fasen inte råd att betala försäkringen för ett år direkt, jag kör med månadsbetalningar.

Det där borde förbjudas, vad fasen har de för rätt att bestämma över hur jag försäkrar, jag har försäkring när jag vill köra inte annars, jävligt logiskt.

Vad betalar du i månaden för rettan då? Lär ju vara rätt saftigt pris det oxå va?

Jag har Susab på Min FZR1000 och betalar 3114:- hel/hel för den. Det verkar som det hänger jävligt mycket på vilken zon man bor i när det gäller Susab..jag bor i zon 3 och en som bodde i zon 2 kollade upp vad han skulle få pröjsa för min hoj på Susab...50k blev svaret...eller så var det slumpgeneratorn som inte var på hans sida kanske.

öhm...ja vad är då Zon 3 frågar man sig, hur långt från tätort typ...

... men, man kan ju alltis sälja hojjen till damen varje höst :D :D 6500 är ju inte farligt för en Speed3:a

Exakt! Svårare är det inte, enda eventuella bekymret blir att ägarantalet i
regbeviset ökar med två varje år (regga på damen på hösten, tillbaka på sig
själv till våren...). Men det är ju lättförklarat för en ev köpare.

duc916 skrev:
Exakt! Svårare är det inte, enda eventuella bekymret blir att ägarantalet i
regbeviset ökar med två varje år (regga på damen på hösten, tillbaka på sig
själv till våren...). Men det är ju lättförklarat för en ev köpare.

man får ta ut ett fax varje höst lr vår så ser dom ju

Ett försäkringsbolag får inte neka att bara teckna trafikförsäkring. Premien de ger måste dessutom vara skälig gentemot kostnaderna och inte helt påhittad (vilket förstås kan vara väldigt svårt att bevisa).

Delkasko (halvförsäkring) och vagnskada (helförsäkring) är dock helt frivilliga för ett f-bolag och de kan alltså bestämma att de inte tecknar halvförsäkring utan bara helförsäkring.

/ Johan

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...