Är Sune Andersson värst?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jag har förstått att stuntaren Sune Andersson är duktig på det han gör, tom väldigt duktig. Det jag funderar över är ett citat från en intervju i Västerbottens Folkblad där Sune säger: "Det finns några konkurrenter, men jag ska visst vara värst"

Han kör ju lite annorlunda hojar så jag antar att han inte konkurrerar med Christian Pfeiffer (stavning?), Matti & gänget. Eller gör han det? Vilka konkurrerar han med? Vad skiljer hans uppvisningar från de nämnda ovan?

Upplys mig! :)

Last edited:
Kevorkian skrev:
Jag har förstått att stuntaren Sune Andersson är väldigt duktig på det han gör, tom väldigt duktig. Det jag funderar över är ett citat från en intervju i Västerbottens Folkblad där Sune säger: "Det finns några konkurrenter, men jag ska visst vara värst"

Han kör ju lite annorlunda hojar så jag antar att han inte konkurrerar med Christian Pfeiffer (stavning?), Matti & gänget. Eller gör han det? Vilka konkurrerar han med? Vad skiljer hans uppvisningar från de nämnda ovan?

Upplys mig! :)

I Europa har han inte en chans, i Sverige är Matti och förmodligen några fler bättre.

Kevorkian skrev:
Jag har förstått att stuntaren Sune Andersson är väldigt duktig på det han gör, tom väldigt duktig.

Japp! Han är väldigt duktig. Till och med väldigt duktig.

Jag tror iofs också att Matti Tespa är best in Sweden.

sune har mer fart i sin uppvisning och det har ju inte de andra enligt mej

Jag tycker Sune är kanon att kolla på. Kan hända att andra kan fintrixa mer än honom numera men han är en sevärd man, speciellt för att han väljer att köra udda fordon som när han wheelar Triumph Rocket t ex. Kommer ihåg för en del år sedan när han på en uppvisning av Kawa-handlaren i stan (Sundsvall) fick låna en då helt ny ZX-12R. Handlaren var jättestolt när Sune skulle köra den nya modellen men var kritvit i ansiktet när han direkt wheelade hela Mittsverigebanans raka och burnade som en galning, hojen var ju spritt språngande ny. :lol

westerbrand skrev:
sune har mer fart i sin uppvisning och det har ju inte de andra enligt mej

Frågan är ju om det är det som menast med "värst"? Frågan är ju svår att svara på men jag tror inte han klarar många trick som andra gör, sen att han har en bättre show är en annan sak.

Jag har sett Sune några gånger , men nu känner jag att det räcker.
Visst det han gör är inget som jag klarar av att göra förutom att bränna gummi , för det gör han mest hela tiden.
Han är bra , men han är inte bäst.

jag tycker inte det är så kul att kolla på dom mest tekniska grabbarna. Vissa får det ju att se ut som det är hur enkelt som helst. hur kul är det att titta på enkla saker??? nä, fram för lite mer fart och farliga grejjer/mer show på stuntuppvisningar än att bara visa hur duktig man är. nu för tiden verkar allt gå ut på att visa hur sakta man kan köra.

all respekt till de duktiga grabbarna dock, ni är jätteduktiga :pannkyss

WestW skrev:
Sune var väl bäst för kanske 5år sedan.
Sant... Sune var värst för 5 år sedan. Han har ingen chans mot den nya generationens stuntförare! T.ex matti, jompa och några av grabbarna i fuelmedia. Men dom absolut bästa är Darius och grabbarna i USA! Dom gör helt sjuka tricks som varken Matti eller Sune kommer i närheten av. Det är dom som kommer på dom nya tricken och sedan får dom andra stuntförarna i världen något att träna på :näsblod

Ingel skrev:
jag tycker inte det är så kul att kolla på dom mest tekniska grabbarna. Vissa får det ju att se ut som det är hur enkelt som helst. hur kul är det att titta på enkla saker??? nä, fram för lite mer fart och farliga grejjer/mer show på stuntuppvisningar än att bara visa hur duktig man är. nu för tiden verkar allt gå ut på att visa hur sakta man kan köra.

all respekt till de duktiga grabbarna dock, ni är jätteduktiga :pannkyss

Kunde inte sagt det bättre själv! En stor del av spänningen försvinner dessutom när de har kompletta störtburar runt hela hojen, de riskerar liksom inget. Kör med burar och skit på träning, men en show ska vara just en show. Helst på en så orginalbetonad hoj som möjligt. Man vill ju kunna referera till sig själv och sin egen hoj. :tummenupp

!!!

Jag kör själv och jag anser helt klart att man ska ha bur på hojjen annars kan en liten tabbe innebära att publiken inte får någon show hur glad skulle du då vara???

Suomalainen skrev:
Kunde inte sagt det bättre själv! En stor del av spänningen försvinner dessutom när de har kompletta störtburar runt hela hojen, de riskerar liksom inget. Kör med burar och skit på träning, men en show ska vara just en show. Helst på en så orginalbetonad hoj som möjligt. Man vill ju kunna referera till sig själv och sin egen hoj. :tummenupp

den här tråden säger en hel del om hur lite folk kan om den internationella stuntscenen

Tycker att det är svårt att jämnföra Sune med den "nya generationen" av stuntåkare, de är duktiga på olika saker.

Tror inte att det är så många som kommer på idén att tolva med en rocket III, sen såg jag att han lyckats med high chair tolva vilket inte är så illa heller, fixar han cirklar i high chair så är han väl med i matchen igen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN