Är sugen på att testa bana, lite frågor.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tjena!

Har nyligen bytt upp mig från 125:an till en riktig hoj, Xr650 sm, och är sugen på att testa det här med banåka nu. Så jag har ett par frågor angående detta.

Eftersom jag aldrig har kört på bana borde jag köra en "intro". Tyvärr verkar det inte finnas på den sista körningen på Knutstorp. Kan man köra den långsammaste gruppen istället? Eller ska jag vänta till våren istället?

Är det bäst att köra första gången på Knutstorp eller Sturup?

Hur man anmäler sig tror jag att jag har koll på. Bara att gå in på ssemse's hemsida och knappa in för att sedan hålla tummarna för att det finns plats?

Många frågor blev det, men man vill ju att allt ska bli rätt. Hoppas någon kan svara/hjälpa en nybörjare :)

/ Fredrik.

Anmäl dig till Grön (eller Gul om ej Grön finns). Säg till Instruktören på plats att du inte kört banan tidigare (eller bana alls), och du med fler får en Intro-light... Nästan varje körning innebär några som aldrig kört bana förr.

No probz. :tummenupp
(Men anmälan i Röd eller Vit för en nybörjare kan innebära att man inte får köra alls, men blir betalningsskyldig ändå.)

Välkommen!

Okej, det låter ju fint :)

Då amäler jag mig till Knutstorp den 18 sept när jag kollat så att jag säkert kan :)

Kom att tänka på en sak till angående själva utrustningen. Ska man ha uppsamlingskärl och allt vad det heter för att köra?

...Kom att tänka på en sak till angående själva utrustningen. Ska man ha uppsamlingskärl och allt vad det heter för att köra?

Nope - men om den läcker eller hojjen är i olag säkerhetsmässigt, måste det fixxas innan man släpps ut. Originalskick, men "gott" sådant gäller.
Glöm ej ryggskydd :tummenupp

Okej :)

Jag har sånhär "safetyvest" och crosstövlar. Men sedan har jag egentligen ingen riktig jacka, bara en tunn Str. Sedan har jag STR byxor med, skulle gissa på att dessa skyddar sämre än goretex.
Så om det bli körning skulle man kanske låna fassans skinnbyxor och jacka trots att det är "glidarkläder"? :)

Okej :)

Jag har sånhär "safetyvest" och crosstövlar. Men sedan har jag egentligen ingen riktig jacka, bara en tunn Str. Sedan har jag STR byxor med, skulle gissa på att dessa skyddar sämre än goretex.
Så om det bli körning skulle man kanske låna fassans skinnbyxor och jacka trots att det är "glidarkläder"? :)

Det är goretex ställ eller ett riktigt skinnställ som gäller. Du bör inte sitta på en motorcykel utan det.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman