Tigern & KTMn då?
Hade inte honda någon transalp med?
Och kawa hade väl KLR?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tigern & KTMn då?
Hade inte honda någon transalp med?
Och kawa hade väl KLR?
Audis köp av Ducati bekräftar intrycket att den italienska tillverkaren har bättre kontakt med vad köparna efterfrågar än till exempel Suzuki....tyska bilar från VW till Mercedes går som tåget...
Ett segment som de japanska tillverkarna verkar vara betydligt bättre på än sporthojar. Nya Yamaha Bolt är en hoj som jag (!) skulle kunna tänka mig. Hoppas att vi får se trecylindriga R1/R6 tillverkade med samma fingertoppskänsla för vad marknaden efterfrågar.Jänkarna är akterseglade vad gäller customs nuförtiden också...
Audis köp av Ducati bekräftar intrycket att den italienska tillverkaren har bättre kontakt med vad köparna efterfrågar än till exempel Suzuki.
Den japanska tillverkaren avslöjade nivån på sin utvecklingstakt när de nyligen visade en ny V-Strom...med motor från TL 1000 S.
Man kan undra hur mycket nytänkande vi får se när nya GSX-R avtäcks.
Ett segment som de japanska tillverkarna verkar vara betydligt bättre på än sporthojar. Nya Yamaha Bolt är en hoj som jag (!) skulle kunna tänka mig. Hoppas att vi får se trecylindriga R1/R6 tillverkade med samma fingertoppskänsla för vad marknaden efterfrågar.
Audis köp av Ducati bekräftar intrycket att den italienska tillverkaren har bättre kontakt med vad köparna efterfrågar än till exempel Suzuki.
Host... Africa Twin. Prosit... Det är ju ändå på Paris-Dakars glansdagar som äventyrshojen kom upp på agendan i storformat.Jo BMW var först men...
Det tycker jag faktiskt är mycket lättare att svara på än vad Yamaha, Suzuki, Honda och Kawasaki står för....men vad står egentligen en Peugeot för? Eller en Renault?
Crossplane-motorn var en intressant idé, men jag tror att Yamaha överskattade köparnas intresse för vevaxlar och obegriplig teknik.Det räcker för mig om de skickar in crossplane-motorn i chassit från förra generationens R1, dvs en lättare och smidigare maskin så tror jag de skulle komma betydligt längre än med dagens något överviktiga R1:a.
Ett segment som de japanska tillverkarna verkar vara betydligt bättre på än sporthojar. Nya Yamaha Bolt är en hoj som jag (!) skulle kunna tänka mig. Hoppas att vi får se trecylindriga R1/R6 tillverkade med samma fingertoppskänsla för vad marknaden efterfrågar.
En bra illustration av varför sporthoj inte känns lika spännande som för 15 år sedan. Det är ganska hårresande hur lite som har hänt sedan 1998. Ger mig fan på att de flesta skulle ha lika roligt eller roligare på en begagnad R1 från 1998 som på en helt ny. Samma sak kan man nog inte säga om Diversion 900 vs FZ8.Det är ganska stor skillnad på en Diversion och en Superduke. Större än skillnaden på 1998 års R1 och 2013 års gsxr1000.
IMHO då alltså.
Vad är problemet, tror du?Varför en trecylindrig yamma? Ser inga problem med radfyror...
/J
En bra illustration av varför sporthoj inte känns lika spännande som för 15 år sedan. Det är ganska hårresande hur lite som har hänt sedan 1998. Ger mig fan på att de flesta skulle ha lika roligt eller roligare på en begagnad R1 från 1998 som på en helt ny. Samma sak kan man nog inte säga om Diversion 900 vs FZ8.
Vad är problemet, tror du?
Citroen är det egocentriska.
Jag håller med i din poäng....fast nu är du ändå ute och jämför päron och apelsiner...lite.
En R1:a av första generationen var väl ändå rätt vass ändå, relativt sett, det är bara så mycket man kan göra med konceptet, grunden är densamma, det som tillkommit är lite mer pulver, och lite mer elektronik, i övrigt är skillnaderna små (även om man tittar på en S1000RR som är "värst").
En gammal diversion är ett räppel...utan dess like...
Jo, vi har ju konstaterat det. Och tillverkarna har inte tillfört tillräckligt mycket meningsbärande innehåll för att upprätthålla intresset för sporthojar. Det räcker inte med ”lite mer pulver och lite mer elektronik” när kåplösa och högresta hojar utvecklas....grunden är densamma, det som tillkommit är lite mer pulver, och lite mer elektronik, i övrigt är skillnaderna små...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |