Är sporthojar ute ??

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är sporthojar ute..
Det verkar i varje fall Tyskarna tycka. Dom är så övertygade att dom tom. har satt upp trafikskyltar för att övertyga dom som fortfarande kör omkring med sporthoj. :D

Jag tog bilderna under en snabb visstelse nere vid Nűrburgring.

3820.jpg

3821.jpg

Ja, vad tror du? du kör ju inte en sporthoj inomhus? :kocko

Tysken skrev:
Du behöver inte ta åt dig, du har ju en FZR600 `92
Jo jag vet. Jag försöker hitta ett botemedel mot långsamma sporthojar, men det finns tyvärr inget.

Därför har jag en. Lila är den oxå.

K-Micke skrev:
Jag tolkar det som att man ska lägga ner hojen och känna med handen på asfalten (om den är varm?).

3821.jpg

nej nej.. det är ralf waldman's ny stil han övat in för sin comeback.. om ni tyckte dte såg tufft ut med lite sladd in i kurvorna.. you aint seen nothin yet!!! :skrämd

sven666 skrev:
nej nej.. det är ralf waldman's ny stil han övat in för sin comeback.. om ni tyckte dte såg tufft ut med lite sladd in i kurvorna.. you aint seen nothin yet!!! :skrämd

Hojen får lättare att jobba om man inte sitter på den? :va :skrämd

t-rex skrev:
Hur lång mc semester skulle området runt ringen kunna vara värt?
Ska man inte köra på ringen är det inget vidare resmål, om du frågar mig. Möjligen bättre om man kör djupare in i Ardennerna.

t-rex skrev:
Hur lång mc semester skulle området runt ringen kunna vara värt?
En vecka kan man lungt spendera i närområderna.
Utgå från Adenau och gör små dagsutflykter i olika riktningar. Det finns ganska mycket annat runt omkring än bara ringen. Luxemburg ligger tex allt för långt borta, osv..
Just den här helgen är det det stora 24h rejset därnere. 200 000 besökande tyskar i området. Ungefär som Sweden rock x10 -musiken.

Wiseguy skrev:
Är sporthojar ute..
Det verkar i varje fall Tyskarna tycka. Dom är så övertygade att dom tom. har satt upp trafikskyltar för att övertyga dom som fortfarande kör omkring med sporthoj. :D

Jag tog bilderna under en snabb visstelse nere vid Nűrburgring.

Jajaja, det är bara en uppmaning, "Racing är ute". Underligt att man blandar in engelska där (out)? Såg själv skyltarna när jag körde tradare i området för ett par år sedan. Höll inte alls med, men förstår andemeningen. Antar att man har en del problem med roadracing på allmän väg därikring Ringen....

Rasen betyder även gräsmatta.
Tex,
Rasen mäher =gräsklippare
så rasen ist out skall man nog tolka som att gräset är ute... inte sporthojar eller lila ubergay 600:or :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...