Är slip on modellanpassat?

NikkeA

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
ingen :(
Halloj damer och herrar!

Nu till min fråga.
Är slip on modellanpassat? :huvet

Som det ser ut nu så ska jag köpa mig en Zx-6R -04 och jag vill ha ett kort slip on, men hittar bara GP slip onet som är sjukt litet och andra slip on som går nästan lika långt bak som hojen.
Jag vill ha ett slip on som inte går längre bak än själva passagerar fotpinnen. :hihi

Tacksam för svar! :död

Modellanpassat hur? Att dom ska passa avsedd modell utan några som helst modifikationer - ja.

Att dom inte kommer passa på någon annan hoj än den slip-onet är tänkt till? Nej.

Så länge innerdiametern på slip-onet stämmer överens med vad du har ur från kollektorn från grenrören så kan du skruva dit i princip vad som helst.

Modellanpassat hur? Att dom ska passa avsedd modell utan några som helst modifikationer - ja.

Att dom inte kommer passa på någon annan hoj än den slip-onet är tänkt till? Nej.

Så länge innerdiametern på slip-onet stämmer överens med vad du har ur från kollektorn från grenrören så kan du skruva dit i princip vad som helst.

men jag tänkte också på själva upphängningen om man behöver modifiera där eller inte..
Någon som har bra tips på sidor med slip on!?

Nicke. Det är samma fästen på slipon´en, det du får köpa är ett fäste som passar till rätt hoj och rätt slipon, som en slags adapter. Som putte skriver är ebay en bra väg att gå, annars brukar slipon tillverkaren ha en rejäl uppsjö av "adaptrar (fästen)" som passar olika hojar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph