Är skit förbannad på VV

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Får hem en en inbetalning lapp för peridonden från 2 aug ....

jag stälde på den den 2 aug för att sedan den 3 aug köra ner den till norrköping och paja den... satt å väntade på hur ja skulle ta mig hem och stälde av den direkt då den 3 då det hade hänt

Men nu ringde jag IF och frågade vad det här var jo men den har ju varit påstäld och är det nu också,tänkte aha men va fan ska jag behöva betala för deras data krånglar... ring vv sa han

där påstod han sig att dom loggar allt , har jag något annat att säga skriv ett brev till örebro och säg hur du tycker du gjort men det är nog ingen idé sa han för det brukar inte hjälpa...

Någon som har tips vad hur man ska göra det här... visst jag har bara en 125 dock försäkrad på mig 500kr/månad både för min plånbok och för pincip sak vill jag inte betala det här :död

känns dom kan skippa internet funktionen om den inte är 100%

Får man alltså ingen kvittens på att cykeln är avställd när man gör det på internet? (Via email eller direkt på sidan?) Det kanske de borde implementera...

[Akryl]*Amid skrev:
Får man alltså ingen kvittens på att cykeln är avställd när man gör det på internet? (Via email eller direkt på sidan?) Det kanske de borde implementera...

när man ställer på kan man ju få det men inte när man ställer av vad jag minns... kanske ska leta igenom mailen

RS "Alex" skrev:
när man ställer på kan man ju få det men inte när man ställer av vad jag minns... kanske ska leta igenom mailen

paj kastning på VV jag e med hatar dom av hela mitt jätte hjärta!!!!! :mad: :fatta!

mörda en VV nisse e med på min att göra lista :fakta

sätt dom på plats! säger dom skicka ett mail skickar du 100!

dsoders2 skrev:
paj kastning på VV jag e med hatar dom av hela mitt jätte hjärta!!!!! :mad: :fatta!

mörda en VV nisse e med på min att göra lista :fakta

sätt dom på plats! säger dom skicka ett mail skickar du 100!

men vad ska jag göra då?

brev säger han ju inte hjälper, ska jag behöva betala IF 1000 kr för deras data inte funkade?

Är det en fråga? Jag vet inte om Skit är förbannad på VV, vem är Skit?

För att kanske lugna ner dig lite och få dig att inse att det kanske inte är VVs fel så kan det bero på att det tar en dag för påställningen att slå igenom.
När du försökte ställa av den igen dagen efter så sa antagligen systemet att den var avställd för att påställningen inte gått på ännu och du tog det som att du inte behövde göra mer?
Om det är omöjligt att det kan vara så så ber jag om ursäkt.

//A.

Om du gör på/avställning via telefon MÅSTE man vänta på bekräftelse (kommer i slutet av samtalet) innan man lägger på, annars går det inte igenom.
Säkrast är att göra det via Internet, där du får ett mail med en skriftlig bekräftelse (som för övrigt skall medföras vid eventuell poliskontroll)

Freppa skrev:
Om du gör på/avställning via telefon MÅSTE man vänta på bekräftelse (kommer i slutet av samtalet) innan man lägger på, annars går det inte igenom.
Säkrast är att göra det via Internet, där du får ett mail med en skriftlig bekräftelse (som för övrigt skall medföras vid eventuell poliskontroll)

jag har gjort det via intenet och fått mail då jag stälde på den och det är inget man får om man inte ber om det, men när man säller av får man inget tror jag inte i alla fall.

RS "Alex" skrev:
men vad ska jag göra då?

brev säger han ju inte hjälper, ska jag behöva betala IF 1000 kr för deras data inte funkade?

vet faktiskt inte vad du ska hitta på men det är väll som vanligt.. betala och se glad ut

men vv måste ju stå för att dom gör fel... be om att få prata med chef eller liknande.

RS "Alex" skrev:
jag har gjort det via intenet och fått mail då jag stälde på den och det är inget man får om man inte ber om det, men när man säller av får man inget tror jag inte i alla fall.

Korrekt - du måste be om att få ett mail, vilket står i instruktionerna - OM du vill köra med ditt fordon innan du får hem ditt nya skattemärke så är du skyldig att medföra ett intyg under färd (detta då datasystemen inte är synkade speciellt bra). Det är lika viktigt att få ett intyg när man ställer av - vad om avställningen inte gick bra och ditt försäkringsbolag fortsätter att debitera dig skyhöga avgifter trots att fordonet inte används? Då måste man kunna bevisa sin rätt, för jag lovar att de inte inte vill betala ut pengar i onödan...

/F

valmers skrev:
Vägverkets/Bilregistrets skuld i denna fråga verkar vara minimal.

förklara dig? om jag har ställt av den på internet och den inte blivit avstäld enligt deras dator vems fel är det då?

Gratulerar!

Du kommer aldrig undan, du kommer få betala. Har åkt på samma skit på en Husqvarna 400 som en säljare påstod att den var avställd. Lyckligtvis för mig så var det en massa röda dagar och annat just vid köptillfället. Och när jag väl fick papprena från VV att den varit påställd så fick jag en räkning på 2000kr. För att den inte varit försäkrad. Thanks!

Samma shit råkade jag ut för på en bil som bara stod, 1600 där med.
Det är bara betala.

Men de misstagen gör jag inte om, fyfan. :huvet

RS "Alex" skrev:
förklara dig? om jag har ställt av den på internet och den inte blivit avstäld enligt deras dator vems fel är det då?
Läs nedan.
UnderDOG skrev:
Är det en fråga? Jag vet inte om Skit är förbannad på VV, vem är Skit?

För att kanske lugna ner dig lite och få dig att inse att det kanske inte är VVs fel så kan det bero på att det tar en dag för påställningen att slå igenom.
När du försökte ställa av den igen dagen efter så sa antagligen systemet att den var avställd för att påställningen inte gått på ännu och du tog det som att du inte behövde göra mer?
Om det är omöjligt att det kan vara så så ber jag om ursäkt.

//A.
Freppa skrev:
Freppa skrev:
Korrekt - du måste be om att få ett mail, vilket står i instruktionerna - OM du vill köra med ditt fordon innan du får hem ditt nya skattemärke så är du skyldig att medföra ett intyg under färd (detta då datasystemen inte är synkade speciellt bra). Det är lika viktigt att få ett intyg när man ställer av - vad om avställningen inte gick bra och ditt försäkringsbolag fortsätter att debitera dig skyhöga avgifter trots att fordonet inte används? Då måste man kunna bevisa sin rätt, för jag lovar att de inte inte vill betala ut pengar i onödan...

/F

CeltaniC skrev:
Shit Happends?......

tror jag vet vad som gått galet

stälde på den fick mitt papper som kvitto på att det var gjort

när jag skulle ställa av den angav jag mitt gamla kontrollmärkes nr men då skulle jag väntat till ett nytt kom om det skulle funkat

tänker skriva brev till dem

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...