Är sjukt sugen på ERF

Sponsring...

Jag har fått tipset att starta enskild firma för att sköta reklam och sponsoravtal och genom denna sköta min racesatsning..

Är det någon av er som gör detta idag? Fördelar nackdelar?

/Robban

#17 ERF sprint 2011
 
Gå Humlan och Skalmans ERF-skola så får du alla tips serverade.



I korthet;
1. mummel mummel mummel .. osv .. ja ja ja

Såhär gjorde vi :

1. Den som har pengar kvar, får betala racet
2. Gynna Pirelli, byt ofta, gärna 2 ggr i timmen.
3. Alla är faktiskt inte lika långsamma som humlan, så leta helst inte förare i div 7. Risk att de välter när de svänger. Pga dålig styrfart
4. Den som har mest grejor när man dör vinner.
5.Sluta mobbas nu humlan, kör race, lasta hojen, rör den inte innan nästa race. Ett vinnande koncept 2 år i rad.
6. Fredrik fixar allt, onödigt med fler i depån.
7. Man vinner även om man kraschar, så gasa på.
8. Bensin ? .. vi har diesel i våra moppar..
9. Meka långt in på natten, byt gärna växellåda, koppling o serva fjädring halv4 på morgonen. Sov så lite som möjligt, dagen innan race.
10. Glöm gärna transpondern de 10 första varven för att göra allt ännu mer spännande.
11. Fyll på olja efter racet, inte före, för att spara vikt.
12. Mat? Det går till och med att köra ett 24 timmars lopp på bara coca cola och kex, spar vikt, ät mindre

Som sagt, följ ett vinnade koncept.....
 
Jag vet iaf hur man inte ska göra...

1. Se till att hela teamet jobbar utomlands tills dagen innan racet.
2. Stressmeka växellådan som kinkade den senaste TR.
3. Bli klar sent på kvällen och tokpacka och glöm hälften.
4. Kör bil med släp halva natten.
5. Boka ingen stuga, sov 2-3 timmar i Humlans depåtält i +3 grader.
6. Inse att växellänkaget är trasigt ett par timmar innan racet.
7. Låna delar av snälla kompisar så att liket blir körbart.
8. Besiktiga och hoppas att allt funkar.
9. Lev på kex och vatten hela racet.


Otroligt nog så gick det skapligt på detta racet, trots sömn brist samt total avsaknad av planering.
 
Kapar tråden lite....

Nu är jag med sugen....:rolleyes::rolleyes::rolleyes: (Skulle ju inte -11)
Nått team som behöver förare....
eller kanske förare som söker team...som vill köra Anderstorp?

Bor i Sthlm och kört RR sedan hedenhös.. har nog allt en "for fun" tävling behöver. Jag siktar på tider runt 1:42-43 i torrt.

Kör under teamat: hellre roligt å ganska snabbt är supersnabb & besöka leca ;o)

Skrik till om du/ni är intresserade.

Jo justja.... Gixxer 1000 -06 med öhlins massor av fälgar m.m. finnes.
Mvh
//
Benny
 
Kapar tråden lite! Har precis införskaffat en R1-01 banhoj, och tänkte ta licens 28-29 april på Svistabanan. Och är "sjukt sugen på ERF" :o). Har lusläst tråden, men har några fler frågor.
Troligtvis så kommer större delen av träningsverksamheten utföras på Gelleråsen, då den geografiskt ligger närmast.
Vad brukar man ha för däck, till träning, men framför allt tävling?
Billig däckaffär?
Lönar det sig att införskaffa sig nån typ av däck krängar maskin, eller finns sånt vid träning/tävling om det krisar?
Vart köper man förbruknings delar billigast? Tex broms/kopplingshandtag,koppling mm.
 
Kapar tråden lite! Har precis införskaffat en R1-01 banhoj, och tänkte ta licens 28-29 april på Svistabanan. Och är "sjukt sugen på ERF" :o). Har lusläst tråden, men har några fler frågor.
Troligtvis så kommer större delen av träningsverksamheten utföras på Gelleråsen, då den geografiskt ligger närmast.
Vad brukar man ha för däck, till träning, men framför allt tävling?
Billig däckaffär?
Lönar det sig att införskaffa sig nån typ av däck krängar maskin, eller finns sånt vid träning/tävling om det krisar?
Vart köper man förbruknings delar billigast? Tex broms/kopplingshandtag,koppling mm.

Bättre begade däck ifrån toppförare är en god investering!
Om du inte kör under 1.12 på åsen annars Michelin eller Conti ifrån Greven!
Ring runt till mcskrotar!

Bygg en egen däckskrängarmaskin eller köp en begad :) Köp ingen med kort handtag eller om den känns ranglig!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top