Är så jä*la less!!

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
På att allt til hoj ska vara så för*annat dyrt å sen när man får det så passar det inte/fel färg/fel fel fel... Hu svårt kan det vara att få en sketen plastpryl att sitta bra??? Å "vi hojåkare" bara accepterar detta å rockar vidare. Hade det vart på 70 talet hade det fan vart storstrejk!!! :kocko :arsele :va

Kronan blir mindre värd, priserna stiger, skatterna stiger.. Men inte tusan höjs lönerna :kocko

cRoC skrev:
Kronan blir mindre värd, priserna stiger, skatterna stiger.. Men inte tusan höjs lönerna :kocko
Jo, men inte för dig.
Du får sikta på att bli företagsledare eller politiker om du vill leva drägligt.

cRoC skrev:

Lika bra en smart kille som du satsar på ett liv i rännstenen direkt
:kocko

Tycker att det verkar som om vi mc cyklister blir "rövknullade" av både politikerna och importörer här i Sverige. Kolla utomlands!! Priserna på tex en ny Öhlins gaffel till min hoj skulle kosta ca 14000:- kr i USA. Vad kostar den här i Sverige 20-25000:-?

Demokrati??

bebbe skrev:
Tycker att det verkar som om vi mc cyklister blir "rövknullade" av både politikerna och importörer här i Sverige. Kolla utomlands!! Priserna på tex en ny Öhlins gaffel till min hoj skulle kosta ca 14000:- kr i USA. Vad kostar den här i Sverige 20-25000:-?

Tja, vi har ju i demokratiska val valt att ha det på det här viset..

USA-priset kan inkludera local sales tax på ca 2-5%.
Till det priset bör du lägga på svenska momsen 20-25% beroende på vad USA-priset innehåller. 14K +25% = 17.500SEK. Inte så stor skillnad.
Resten kan säkert hänföras till sämre konkurrens i Sverige och att vi "är vana att få betala" (tack för det, (s) ).

Kahobe skrev:
Tja, vi har ju i demokratiska val valt att ha det på det här viset..

USA-priset kan inkludera local sales tax på ca 2-5%.
Till det priset bör du lägga på svenska momsen 20-25% beroende på vad USA-priset innehåller. 14K +25% = 17.500SEK. Inte så stor skillnad.
Resten kan säkert hänföras till sämre konkurrens i Sverige och att vi "är vana att få betala" (tack för det, (s) ).

Det smarta med lokal sales taxes är att man beställer från en stat till en annan och slipper betala den :D

Ge fan i att rösta fram fetto-Persson och hans kommunistpack till anhang nästa gång, så kanske det händer något bra med Svensk ekonomi.

McB skrev:
Ge fan i att rösta fram fetto-Persson och hans kommunistpack till anhang nästa gång, så kanske det händer något bra med Svensk ekonomi.

Kan bara halla med...

bebbe skrev:

isf köper man utomlands...
jag kollade Wim Kroon i Holland som brukar ha hyfsade priser:
Öhlins R&T till in Honda kostar 2120 euro + frakt
var har du hittat en gaffel för 14 lapp?

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R