Är säsongen slut nu?

Är säsongen slut nu?

• Antal röstningar
    0
Skämtar ni? Har inte fått ut min hoj från verkstan än och så kommer ni och säger att säsongen är slut :(

Brukar ställa in cykeln när jag får första sladden på isfläckarna eller när snötäcket ser ut att vara permanent.

Nu är det dags att ta ut XT:n på allvar! Jag kommer att köra med Fazern då och då ändå, men den typen av körning jag brukar ägna mig åt om sommaren är inte så rolig på hösten/vintern. Däremot är det säsong för att utforska balanspunkten på XT:n och se om jag kan uppnå något av mina mål(köra längre än treans växel, doppa reflexen i asfalten osv).

För er som är från Skånetrakten så kan jag informera att SKMC anordnar Lucia rallyt den 12:e Dec varje år i Malmö och så även i år!

Jag tror jag ska ut och öva wheelisar på nyårsdagen, då ligger ändå alla bakfulla...

Jo. de är ju fan 5 grader varmt idag. Men man kan ju köra lite fastän säsongen är slut, eller hur :D

Aja, jag ställde av min idag iaf...men det är mest för att jag inte orkar pynta försäkringspremien på en hoj som jag inte kör längre. Ska sälja den nu, men ingen vill ju köpa :gråta

Tokigaste pollen någonsin. Svaret är: nej.

Slut? HAHAHA... ICKE! :fakta Kör året runt. Lite frostskador på knogarna dör man inte av. :cool:

Enda nackdelen på vintern är att man är så jävla osexig i understället/långkalsongerna! Och att man rör sig som en blöjunge med alla lager kläder man tvingas ha på sig... :brynad

Jag hade tänkt köra i vinter med tt:n, men vad använder man för däck ?
Det är ju inte så att man har överdrivet mycket snö i skaune så spikdäck känns lite overkill. Vanliga däcket blir ju hårdare än bakelit efter en kilometer.. tips ?

I princip slut, det kan komma nåra fina dar till om vi har tur.
Jag åker inte längre när det är lägre än 15 grader, det var sånt man kunde göra när man var ung och rask:-)
Men alltså detta gäller norduppland, här är det höst och i morse var det nästan noll grader.

Nej. Var ute i helgen visst var det kallt och man laddade inte på lika hårt som i varmt väder.

Däcken litade jag på,det som satte stopp var kroppen när man hängde ut så ville inte kroppen lika mkt som huvudet ville.

Inte slut än..

Men jag erkänner att jag aldrig förut har haft långkallingar på mig i Augusti.. :rodnar

Nu är den slut alltså. Sju månader av mörker och förbannad kyla till nästa,,, :tummenupp

Min säsong tog slut den 20/8 då jag krascha.. hoppas att jag kan vara fit for fight tills nästa säsong.. har jag otur så börjar den ganska sent nästa år..

Ska ju för fan köra upp imorgon! Sen ska gixxern få bevisa vad han går för. Om och om igen.

Det kan den inte vara,min bil är paj och varken kawan eller suzikin är i körbart skick så mitt enda transportmedel är duccen so den får nog hänga med några veckor till?.

Jag har en helårsförsäkring som inte går att avbryta med en avställning så för mig är det säsong så länge gatorna är snöfria.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT